Lunchen..

.. var nog det enda som var bra i går.. ja, förutom att jobbedagen tog slut då.. o att jag gracilt lyckades kliva av bussen vid halvhemvägshållplatsen o raskt promnera ända hem.. Ja, o så T´s sms där han nästan nästan skrattat rakt ut då jag Ödmjukt tackat för hans komplimang om att jag var knasig.. Jag förstår det kan kännas lite obegripligt, men jag är gärna knasig :-)

Till lunchen så sprang jag ut o in i närmsta butik o köpte mig lite svartvinbärsgelé och den var verkligen pricken över i:et.. Underbart gott helt enkelt..

Bästa Vickan 3 var inne o började ta emot samtal och det gick väldigt bra. Hon är inte rädd för telefoner eller dataprogram (och DET är en stor fördel ;) men jag förstår att alla kundnummer kan vara en anings skrämmande.. Hon behövde inte sitta med telefonkön utan hade bara direktnumret öppet samt en av oss bredvid sig.. o det behövs, jag kommer själv ihåg hur det var när jag var ny.. och helst av allt ska ju våra ringare fara till rätt ställe, vid rätt tidpunkt, och hitta den kunden som beställt det den ska.. och så är det rätt bra om vi skickar rätt ringare till kunden.. Nu återstår det att se om cheferna tänker låta henne komma in regelbundet så att hon får en chans att komma in i rutinerna eller om de tror att hon kan sakerna efter 2,5 dagars inskolning..

I går bäddade jag ner mig strax innan 22 och det var skönt att sova en hel natt o vakna strax innan larmklockan.. Frågan är vem som tjänar på att jag sitter uppe till alldeles för sent, fast jag itne tycker det är sent.. men om jag ska upp tidigt dagen efter så kan 1 timme göra mycket..
Minns en gång när jag var 14-15.. en kille som kanske skulle ringa vid 22 och jag hade fullt sjå med att hålla mig vaken så länge.. när klockan slagit 22,15 och han inte ringt så slocknade jag med tårar i ögonen.. Är det kanske det som fortfarande sitter kvar, att jag väntar på att han ska ringa.. Nä, det tror jag inte, men kanske (gissar vilt) inbillar jag mig att allt roligt sker sent på kvällarna.. Jag får nog omprogrammera tankarna o intala dem att om jag vaknar utvilad och tidigt så orkar jag göra sånt jag känner för.. o så anar jag tanken att sånt som känns tråkigt evenuellt kan få en annan dimension.. Men det är bara en vild gissning jag har..

Eftersom våran lilla smitare inte gjort något åt de storjobb hon registrerat så bestämde jag mig för att ta itu med dem i dag.. fast jag själv hade också försökt förtränga några och bästa jobbkompisen är inte heller ett dugg bättre.. Men, innan jag tog itu med dem så meddelade jag högt och tydligt att jag kommer att vara utloggad en stund för jag ska fixa lite storjobb.. Oooppsi, det kändes lite som att mitt pekfinger viftade väldans i luften o näsan drogs på något konsigt sätt mot taket.. Men jag lyckades i alla fall boka en överdagenresa till på fredag, en måndag-tisdagresa nästa vecka samt en tisdag-fredagresa nästa vecka.. o kors i taket, alla övernattningsresor fick plats i en säng så ingen av dem behöver ta varken tält eller sovsäck med sig..
Ja just det, ska man ta sig från Sthlm till Gällivare så bör man inte vara kinkig för det finns det bara 1 flyg/dag att välja på.. Jag är glad att det inte var någon sådan resa jag behövde fixa.. :-)

I morse hann jag inte klä mig så jag avstod från 3-hållplatspromenaden eftersom det var bortåt 17 blågrader.. o så valde jag bort hempromenaden o åkte med bussen ända till under min balkong.. Men istället hade jag trevligt sällskap med mig och hon är också en promenerare så kanske vi kan ta en helhemsvägpromenad tillsammans någon gång..
Vi hade en underbar busschaufför som tog ett extravarv i sista rondellen som fick oss att vakna till o uppleva lite skratt tillsammans.. Hade jaget varit busschaufför så hade nog såna varvningar varit ständigt återkommande eftersom jag ju ibland inte riktigt vet åt vilket håll jag ska..
Jag hoppas busschauffören ser extravarvet som en upplevelse till oss resenärer och inte ett misslyckande för att han, för ett ögonblick, var lite förvirrad..

Nu är det dags för en kopp te med leverpastejsolrosmacka..
Och Nej, denna blogg har inte blivit en matblogg, är ju bara lite hungrig.. :-)

Kom ihåg att försöka vara rädd om Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback