2 och 34..

.. är högt! Men just nu så hoppas Stefan Holm och Linus Törnblad komma över höjdhoppsribban som ligger på den höjden..
Själv skulle jag kunna springa raklång under den höjden.. Fast springer jag så når jag nog inte min högsta längd eftersom jag förmodligen lutar mig framåt, håller om hållet o flämtar förtvivlat efter luft, samt gör allt för att mina mjölksyrefyllda ben inte ska vika sig..

Ribbor ska man annars lägga på en lagom låg höjd för sin egen del.. Hur ofta har jag inte hört Gå ut hårt o bara öka! Nää, jag vill inte gå ut hårt.. vill ta det lugnt och känna att det jag gör, det gör jag bra..

Tyvärr är bästa Vickan2 fredagsjobb på kontoret slut eftersom bästa vickan1 bestämt sig för att hon vill jobba hela veckorna.. Jag kommer att sakna 2:an och hennes skratt och humor!
Lillchefen förstod inte hur hon kunde ha skrivit så fel angående min ledighet men eftersom jag har en annan som är beroende av att jag skjutsar honom till flyget så var det Ok att jag är ledig fredag em.. *suck* Tycker det är rätt tokigt att extra ledigt bara för att man, Jag o alla andra, vill ta hand om sig själv nästan inte är tillåtet.. och det är fruktansvärt tokigt att det inte finns extrapersonal att ringa in! Visst är jobbet lite knepigt att lära sig med alla nr hit o dit men det är inte omöjligt (jag har ju lärt mig ;) men med en vettig inskolning går det! Tyvärr sa en tjej Nej, jag vill inte fortsätta! Hon hade varit några eftermiddagar o börjat känna lite på programmet och telefonerna men efter att lillchefen kallade in henne en dag då det var kris o hon fick ta allt ansvar själv blev hon jättestressad och skrämd.. Jag har full förståelse för det!

Stora starka lejonpuppisen vart liiite tokig och överföll mig glatt när vi träffades tidigare i kväll.. och Oj vad han vuxit sen jag såg han sist..

Satt tidigare o väntade på att Medium skulle börja.. hmm.. Upptäckte att det är i morgon det visas..
Ex-grannen ringde o vi kom överens om var och när vi ska träffas på fredag.. När vi slutade prata sa jag; Vi ses i morgon.. Nej, sa han, så roligt ska vi inte ha.. i övermorgon är det! Oooppsi..

Fast det är ju tur att det inte är torsdag i dag för hade det vart det så hade jag missat mitt torsdagsnöje Line dance.. och i värsta fall, eftersom jag har en liten biljett det står 1/2 2007 på, så hade jag missat Björn Skifs..

Ja just det.. Varken Stefan Holm eller Linus Thörnblad hoppade så högt som 2,34 men Stefan vann och Linus vart 2:a! Många andra svenskar visade också framfötterna i Eurojump, Göteborg..

Och i Allsvenskan vann Leksand och ligger nu på kvalplats.. fast de har 21 matcher kvar att spela..

Själv känns det som att jaget ser i kors så kudden är nog den bästa platsen att uppsöka just..

Kommentarer
Postat av: Pallas

Jag fattar inte att nån kan hoppa över 2,30. Det är ju hiskeligt högt! Ikväll missar jag Medium för jag ska på bio. Missade Medium förra veckan också. Attans, jag börjar tappa greppet om en av mina favvoserier!

Postat av: Excessa

Pallas.. jo, 2,30 är fasligt högt.. om jag inte är helt fel ute så är normal takhöjd 2,40.. Det kan man kalla perspektiv :-)
Tror inte det är så farligt missa nåt avsnitt i en tvserie för de kommer säkert igen om nåt år eller så ;-)
Hoppas filmen var sevärd eller i alla fall att du hade en trevlig kväll ute!

2007-02-02 @ 23:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback