Bloggenkät 2006

  1. Hur länge har du bloggat?
    Började blogga 2 november 2005
  2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började logga?
    Uppriktigt sagt så var jag väldigt novis när det gällde bloggare o bloggning. Hade noll koll med andra ord.
  3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
    Hmm.. har ju fått många favoriter och den första finns fortfarande kvar.
  4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
    När jag titar tillbaka så känns det som att jag hade kunnat skriva dem även idag.
  5. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
    De flesta är nog dagboksbloggar.
  6. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
    Kan inte komma på någon just nu.
  7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
    För det mesta så finns det något som är likt mig i andras bloggar. Förmodligen därför jag läser dem.
  8. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
    Har inte talat om för någon "nära" att jag bloggar.
  9. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
    Se förra frågan.
  10. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
    Ja, jag tror jag hittat en gräns. Fast visst kan den nog tänjas ibland.
  11. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
    Förtroende jag fått håller jag för mig själv. Och namn o adresser är också något som jag inte lägger ut.
  12. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
    Vill inte alla få bekräftelse lite nu o då? Men det handlar också om att det är skönt att känna igen sig i andra och för att få lite peppning om jag har funderingar åt ena eller andra hållet.
  13. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
    Javisst, tror jag det.
  14. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
    Ja, det har jag. Eller i alla fall 1. Jo, hon var/är nog ungefär som jag föreställt mig.
  15. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
    Ja, ibland kan det nog det. Om bloggen blir som ett gift o att man ständigt måste blogga och/eller läsa andra. Helt enkelt om bloggtiden tar för mycket av den andra tiden man har till förfogande.
  16. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
    Nej, inte vad jag minns.
  17. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
    Nej, något sådant minns jag inte.
  18. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
    Ibland kan det ta för mycket tid. Rättare sagt alldeles för mycket tid.
  19. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
    Ja, det är nog inte alls omöjligt. Men om det förändrats? Ingen aning. Beror ju lite på hur mitt personliga, privata liv utanför bloggen ser ut.
  20. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
    Hmm.. Jo, det tror jag. För genom att bloggare delar med sig av erfarenheter o upptäckter så är det ju faktiskt möjligt för andra att få tips om saker o ting.
  21. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
    Åh, men det har betytt väldigt mycket. Det får mig att reflektera på vad jag tänker och känner. Och så tycker jag om att leka med ord.
     
    Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
    Det har betytt väldigt mycket. Speciellt igenkännandet! Trodde från början att jag skulle dagboksblogga i min egen lilla värld men ack så jag bedrog mig. Och Det är jag väldigt glad för!
  22. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
    Hmm.. Svårt! De flesta jag läser verkar ha fått utmaningen redan så jag lämnar öppet till vem som helst att hänga på. Vassegoo! :-)

hmm.. i inlägget så har jag pillat dit siffror men de ville tydligen inte följa med.. Ännu ett tecken på att jag o matte inte riktigt kommer överens? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback