Ex-grannen..

.. har förtroende för mig så nästa helg får jag ett par vakthundar *Glad*
Han åker mitt på dagen o jag har inget emot att hämta dem efter jobbet men nu när det vart lite kallt (nerimot 20 blå) så är jag lite osäker på om min bil startar eftersom jag inte har någon motorvärmare..

I onsdags föreslog jag att han skulle kunna åka förbi mig o lämna dem innan han flyger iväg.. Risken att jag glömmer dem minimeras (fast T bara skrattar åt mig o att jag sku glömma dem ;).. och jag behöver inte stressa upp mig för att bilen kanske inte skulle starta..

Sen kom jag på att jag kan ta kompledigt o då behöver hårbollarna inte vara ensamma nästan nånting innan jag kommer hem..

Sen fick jag mejl att ex-grannen hade lite lite tid från sista lektionen till flyget gick.. Ah, men det är okej, jag är ledig o krånglar bilen har jag ju tid på mig att flirta med någon o få knuff- och starthjälp.. Så det känns lugnt, ta bilen du o far så tar jag hand om hårbollarna!

Sen kom ex-grannen med sitt förslag att han skulle hämta mig på stan.. Jaha, tänkte jag, men du hade ju kort om tid.. eeh.. Hur ska du då hinna skjutsa hem mig så jag kan hämta min bil? Eeh?

Plötsligt går det upp ett ljus, eller rättare sagt så var det nog mer en komet o dess svans.. AaahaaA, Du tar med hårbollarna, hämtar mig o vi skjutsar ut Dig till flyget?
- Ja, det var ungefär så jag tänkt sa han, ex-grannen..

Waow, han är smart ex-grannen ;-)

Jaget har mycket att se fram emot nästa vecka..
- Vovsepussar på onsdag
- Line dance på torsdag
- Halvdagsledigt på fredag (fast lillchefen har ännu inte sagt Ja till det men jag tänker Ändå vara ledig!)
- Fått förtroendet att ta hand om vaktvovvar från fredag till söndag
- Sällskap o mat med tanterna M och M efter jobbet o sen Björn Skifs och hans 4 decennier den 1/2 kl 19.00

Ooooppsi.. på torsdag kväll blir det visst en jättekrock.. Känner mig redan splittrad men Björn var först och tanterna är sköna att umgås med.. Får väl kolla med L vad de gjort o ta igen det veckan efter..

Jag tror det blir en underbar vecka! Speciellt eftersom jag har hembakt solrossmörgåsar.. v-bottensost.. och ett välkomnande hem att vakna upp till i morgon..

Känns rätt skönt att vara jag idag!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Hoppas Du får en trevlig helg nu också! Här ser i alla fall ut att bli fint väder och stora möjligheter att vara ute. Rimlig temperatur också.

2007-01-27 @ 08:35:08
Postat av: Excessa

Inga.. Tack! Jo, omkring 10 täckbyxegrader och strålande sol, kan inte bli mycket bättre :-) Motionerade bilen en vända o vinterväglaget var perfekt.
Önskar även Dig, och hundarna, en skön helg!

2007-01-27 @ 15:19:13
Postat av: Blackout

Vov vov vov från mig till dig :-)

Postat av: Pallas

Mysigt med vovvar att få pussar av. Vad är det för ras? Vakthundar skrev du, det verkar vara en stor, repektingivande sort? Hembakta solrossmörgåsar låter gott! Jag fuskade genom att köpa solrosbaguetter på Coop i dag. De ska gräddas i ugnen i morgon bitti och blir som nybakta!

2007-01-27 @ 17:58:17
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Blackout.. Tack och detsamma till Dig :-)

Pallas.. Jo, vovvepussar är väldigt mysiga :-)
Onsdagsvovvarna är leonberger, en ras jag själv haft i 13-14 år. Vaktovovvarna är ett par golden retrivierpöjkar som jag varit granne med i flera år tills jag flyttade hit.
Det är helt okej att fuska om man känner att man inte orkar sätta en deg o sen grädda den. Ja, faktiskt så är det ju bättre att fuska än att sätta sig på degen :-) Må din morgon bli en njutning!

2007-01-27 @ 21:03:01
Postat av: Ella

Låter som det kan bli en rolig vecka... men vakthundar, är inte sådana ganska stora? (undrade hon med hundskräcken)

2007-01-27 @ 21:09:05
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Pallas

Leonberger är en stor ras det. Hur skulle du kort beskriva deras temperament och sätt. Nyfiken på att på en beskrivning av någon som varit matte till sådana vovvar. Själv har jag bara sett leonberger på håll och aldrig kommit i närkontakt med dem. Nu ska jag grädda mina baguetter. :-)

2007-01-28 @ 06:36:43
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Ella.. Jo, veckan kan nog bli rätt bra hoppas jag.. Hmm.. måste erkänna att de inte alls är några vakthundar.. jag bara kallar dem så för att jag är hundvakt :-)

Pallas.. Oj, kort beskrivning? Hmm.. rasbeskrivningen ger en bra bild o där står det;
- Självsäkerhet och suverän oberördhet (muckar inte gräl med andra hundar och okända människor hälsar den på när den känner för det)
- Måttligt temperament (kan sova bort en dag, älskar att följa med på de flesta aktiviterter, och blir översvallande glad när ägaren kommer tillbaka om det så bara gått 2 minuter)
- Beredvillighet att underordna sig (leonbergern är väldigt signalkänslig så de läser lätt av vilken inställning man själv har till det man gör (i träning o utställning mm mm), samt hur man mår)
- God inlärningsförmåga och uppmärksamhet (hittar man rätt "knappar" att trycka på kan de bli både lydnads- o jaktchampion. När man är ute o går så har de ofta koll på omgivningen som tex spöken i skogen eller fåglar i sjön)
Det inom parentes är mina kommentarer till rasbeskrivningen..
Under tiden jag bloggat har jag ju skrivit en del så vill, och orkar, du kan du skriva in vovsan i rutan Sök i bloggen :-)

2007-01-28 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback