Måndagen..

.. började redan i går kväll vid 2250 när jag fick ett sms från bästa jobbkompis.. Jag blir hemma i morogn för bäbis är sjuk. Har försökt ringa chefen men inget svar. I sömnen registrerade jag det, tänkte för mig själv; Eeh..  Men hallå på vilken planet är du då? Du vet mycket väl att chefen är kvällstrött o ringa efter 21 är ingen idé!
Iddes inte svara henne utan somnade om.. o vaknade vid 4.. Jahupp, perfekt.. nää, vill inte! Var på toa, drack vatten, vände på vänster sida, ryggen, magen o höger sida.. Tankarna for fram o tillbaka fast jag gjorde allt för att bara ligga o slappna av till Lugna favoriter o sen Vivaldi..

Jag vet att den enda som lider av tankarna är jag själv för det är mellan mina öron de bor och ingen annan än jag hör dem utom jag.. speciellt när de hälsar på vid 4-5 på morgonen.. och jag försökte verkligen tänka på något skönt istället som tex line dance och promenaden hem förra torsdagskvällen fär den var bara så skön.. Gissningsvis så lyckades jag till slut för jag vaknade av att klockan ringde.. tror att jag drömde om hårbollarna..

Jag är oändligt Tacksam att jobbedagen tog slut för bästa Vickan1 är ledig 3 dagar o bästa jobbkompis VABar.. Bästa Vickan2 jobbar i och för sig på kontoret 8-12 måndag-onsdag men det är lite tungt.. speciellt när lillchefen glömmer bort att logga in på telefon o jag blir ensam mottagare av alla inkomande samtal.. Som mest, som jag såg alltså, var kön 435 sekunder..
Men jag brukar inte kolla kön eftersom de flesta ändå är trevliga oavsett om de har kjol på sig eller inte.. Fast jag vet ju inte om de har kjol på sig för jag har inget tittöga i telefon..

Fortsätter det så här blir veckan väldigt spännande.. och hua mig vad jag kommer att mycket Tacksam jag kommer att vara varenda dag jag stänger butiken..

I morgon blir nog en spännande dag.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Vad föredrar du av Vivaldi?

Postat av: Excessa

Lars Anders.. Har bara en liten cd (Chill with Vivaldi) som jag köpte på impuls och är alltså väldigt okunnig.. Men favoriten just nu är nog Concerto for 2 Violins in A minor.. fast resten av skivan är också väldigt mycket skön upplevelse..

2007-01-29 @ 20:35:58
Postat av: Nina på Johangården

De där tankarna är snabba som attan att skutta in i skallen så fort man bara gläntar på ena ögat. Sen är de ytterst ovilliga att dra till någon annan och störa dem istället.

Och medan tankarna rumsterar om så blir jag allt mer spänd och stel i sängen. Till sist ligger jag som en järnbalk ca två decimeter ovan madrassen. Och så kan man ju inte sova...

2007-01-30 @ 00:14:40
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Jo, o det blir väldigt tungt att sova 2dm ovan sängen som en järnbalk..

2007-01-30 @ 18:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback