Mentalt..

.. Utmattad!

Rostigt

Tankar och känslor har varit
som
bortblåsta..
Nollställd!
Inga reaktioner bara
tom!
Tom,
som en tom tunna man
knackar på och där
ljudet bara studsar fram o tillbaka.
Där varje knackning ropar högt att
Innehåll saknas!
Gå vidare!
du får inga svar för
det finns
inga
svar!
De enda svaren som finns har
Du inom Dig!
Move oN! Schaas.. Schaas..
o en spark i baken!
Vad som har hänt har hänt och
det betyder att det var DÅtid..
En tid som försvunnit!
En tid som var för
långt och länge sedan!
I dag är i dag och
den enda kärlek som är
verklig
och
viktig
är den Du känner till Dig Själv!
För utan den kan du inte älska andra!

Det är svårt men så är det!

Tränad och upplärd
av en mästare som
höll i piskan
kedjor som band samman
Länkar som svetsade
gammal till nytt

Men även i den starkaste kedja
finns en svagare
länk
som kan brista

Krackeleringen
gör den svagare
Starkare
Känslorna återuppväcks
och leenden fulla med
VÄRME
återfinns i en
tunna
tom så det ekar!
© Excessa


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Ah, vilken text! Smakar på orden, finner rader som väcker genklang hos mig. Begrundar.

Postat av: Inga M

Eftersom det inte står något annat författarnamn under texten så utgår jag ifrån att den är Din egen. Det är en gåva att kunna uttrycka känslor så fint i ord som Du gör här!

2007-01-06 @ 10:00:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nina

Fint skrivet!

2007-01-06 @ 12:24:33
URL: http://ninadenfina.blogspot.com
Postat av: Excessa

Tant.. Varmt Tack! Genklangar är sköna klangar..

Inga.. Jo, det är min text (ska uppdatera o sätta mitt namn under).. kvällsliga tankar som svepte iväg med mig.. Tackar ödmjukt för Dina ord!

Nina.. Tusen Tack min vän!

2007-01-06 @ 17:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback