83 mil..

.. cykling har gjort att kläderna börjar bli aningens lite större.. Men det går sakta och magen förändras inte det minsta.. fast det är nog inbillning, tror jag.. Den tar bara lite längre tid på sig o det är bra för magar ska inte stressa då kan de råka illa ut o börja blöda.. O något sånt vill jag inte min mage..

Gymbollen.. hmm.. Jag tittar i alla fall på den varje dag.. o imellanåt blir det lite sporadisk träning..

Fundilerar på situps men så fort jag lägger mig så somnar jag ju.. o på morgonen är jag oftast så trött att jag glömt bort att jag skulle göra flera situps efter varandra så det blir bara 1.. o 1 situp 1 gång om dagen.. hehe..

Skrotlyft o träningslokaler har jag provat o fann dem såå oroliga att inte ens det bästa sällskap kunde locka med mig att börja igen..

Ridning däremot tycker jag är väldigt roligt.. men det kostar en halv förmögenhet o jag har inte ens en kvarts rikedomar.. Fast det skulle nog vara väl värda träningspengar eftersom både kropp och själ får sig en skön stund..

Visst har TV-reklamen otalig pinaler som sägs göra underverk med kroppen men jag litar inte riktigt på reklam.. Ändå har den smygit in i hövvet på mig.. och för några månader sedan såg jag på nyheterna om en karl som, faktikst, minskade lite i omfång med hjälp av elektriska impulser som får musklerna att röra sig.. och tanken har väl grott lite lite litegrann.. I dag när jag kikade in på pysslevaruhusets hemsida så såg jag de hade extrapris på ett sånt däringa elektonifierande muskelverktyg så jag bestämde mig för att slå till.. Omedelbart.
Skulle ändå iväg o köpa jobbfrukt så bestämde jag mig för att besöka övervåningen på MVG.. Men jösta vad jag kände mig förvirrad när jag kom in dit.. Antingen har jag blivit fruktansvärt glömsk eller så har de byggt om.. Den här gången vet jag att förvirringen berodde på ombyggnad o det kändes skönt.. Men jag var rätt vimlekantig inne på pysslevaruhuset.. Dock hittade jag varan omedlebart men sen var kassorna och utgången svårare att hitta.. Tack o lov att det fanns en ström att följa för det gjorde det lättare hitta ut..

In på jobbet en sväng o stänga butiken.. Svettig cykeltur hem o öppna paketet.. läsa lite i instruktionsboken o sen testa.. Yiihaaay vad det killade himskt när jag satte igång maskinen.. Jag lutade mig tillbaka i soffan o bara tittade på magen o skrattade för oj vad den gungade.. hehe..
10 minuter skulle vara som typ 300 situps men det tror jag inte på alls.. Däremot så känns det att musklerna gjort något ovanligt, och det har de ju för något sånt här har de aldrig prövat..

Träning ska vara roligt o det är den ju om man får skratta.. Men, cyklingen kommer jag inte att överge!




Kommentarer
Postat av: Blackout

Vadan denna träningsiver? Ha det gött i alla fall och träna inte bort allt :-)

Postat av: Nina på Johangården

Mjaooo... det där med situpsen känner jag igen. Det går inte att ligga ned för då fungerar ögonen som på en blunddocka. De bara stänger sig hela tiden...

2007-07-23 @ 22:22:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Annela

Men gymbollen kan du ju använda till sit-ups och på den är det ingen risk att du somnar.

2007-07-23 @ 23:03:04
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Excessa

Blackout.. Nädå, ingen iver alls.. ska bara trimma magen liite.. Kärlekshantagen får däremot stanna kvar :-)
Nina.. Jo, bara tanken på situps får dem att stänga sig.. *skumt*
Annela.. hmm.. det har du rätt i.. fast risken finns ju att jag ramlar av :-)

2007-07-24 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback