Blöta pussar..

.. kan ibland vara väldigt trevliga.. det vill säga om man är på humör för såna..

När jag jobbade inom jordbruk, en gång för 100 år sedan, så brukade jag få kosspussar.. Dem var inte speciellt trevliga eftersom de oftast kom när man inte var beredd.. o oförberedda blöta pussar kan vara livsfarliga då de i värsta fall skulle kunna skrämma slag på hjärtat..

Vovsanpussar fick jag i oräkneliga mängder under de år jag hade vovsa.. Efter att hon ätit så var hon vääldigt frikostig med tackförmatenpussar.. Händer, armar, fötter o ben fick sig många såna tackpussar.. var min näsa eller mina öron i pusshöjd så fick sig allt de också sin beskärda del.. Sen hade hon försiktiga vaknapussar som i regel bara var en liten lätt dutt med nosen på min hand.. Buspussarna när hon hjälpte till med framtänderna o smånaggade i rumpan eller benet.. Vojne vojne vad de pussarna var fyllda kär-leks-fulla..

Sen finns det ju också blöta pussar som jag närapå dreglar över.. till exempel om jag ser en himskans tilldragande människa med en mun som tilltalar och lockar..  I och för sig så vet jag inte om dreglandet syns men väldigt många gånger så vänder sig människan om o går åt ett annat håll.. Detta har hänt så många gånger i sommar att jag funderar på om det är mig det är fel på eller om jag kanske ska skaffa mig haklapp så inte mina kläder blir nerdreglade.. Eller också ska jag börja använda solglasögon så människorna inte ser mina glittrande busfyllda ögon.. Hmm.. får nog fundilera och exptrimentera hur jag ska göra för att inte skrämma bort männskorna..

I dag när jag cyklade hem fick jag mig i alla fall många blöta pussar.. Visserligen så gillar inte cykeln blöta pussar o väta för då börjar pedaltramplagret gnirka o gnälla, men det struntade jag i för vädret var varmt och fötterna skrek att de längtade efter några riktigt blöta pussar.. Tyvärr var pussarna av den mindre storleken men de stänkte skönt på tårna och jag log o njöt av varenda stänk.. I natt ska det visst regna i mina trakter så i morgon kommer jag, förhoppningsvis, få njuta av riktigt blöta pussar..

Må jag aldrig bli för gammal för att leka i vattenpussar!

Gul salladsros på svart tröja blev lika bra som jag inbillade mig..


Hmm.. känner mig lite besatt av kreativiteten för mina röda sommarjeans fick sig också en guling på låret..



Häromkvällen upptäckte jag att tinnitusen är betydligt mindre påträngande än den var för några månader sedan.. Förmodligen beror det på flytten. Vi sitter ju mycket luftigare nu o har såå mycket mindre störningar från omgivningen.. o så har vi fått stereoheadset och Det är en snabla skillnad.. Faktiskt så känns det inte nödvändigt att alltid ha lite bakgrundsmusik på hela tiden.. Underbart!

Nu ska jag nog sätta mig på balkongen och lyssna lite på regnet innan jag sätter igång allsången..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Mycket pussar här minsann.
Det gör ont när storhundar som Bortbytingen pussnaggar på en med de små framtänderna. Men vad gör man inte för kärleken?!

Postat av: Annela

Kattpussar är inte blöta bara lite kalla och mjuka - inga framtänder här inte, men kanske en sträv tunga då och då

2007-07-18 @ 00:38:42
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Excessa

Nina.. Ja, känner mig ju lite uppfylld och nerskvättad just nu.. Underbart!
Ajajaj.. men när Bortbyting gör så så är det tillåtet att yla :-)
Annela.. Kattpussar är också mysiga.. men än mer mysigt är väl skönt kattramp där de verkligen går in för att trampa så mye att klorna nästan åker ut..

2007-07-18 @ 23:02:34
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback