Konsekvensanalyser..

.. kan vara rätt bra att göra, speciellt om man ska ge sig in i något nytt.. Jag brukar vara lite duktig på det när det gäller andra men själv tänker jag inte alls på det.. o därför fick jag ta konsekvensen i morse..

Inbillar mig att jag har förstått att tröjor och klänningar som går omlott är rena rama komplimangen för midjan eftersom den då inbillas vara smalare än den är.. Men det var apselut inte därför jag råkade inhandla en omlottröja i mjuk o skön bomull förra veckan.. När jag tog på den i morse kändes den aningens urringad, men jag tänkte att om jag bara sträcker på mig hela dagen så är det ingen fara.. Detta påmindes jag om när jag borstade tänderna o böjde mig fram över handfatet, jahupp, idag ska jag inte böja mig framåt! Basta!

Tyvärr så har ju det där lilla ordet inte ingen mening och betydelse, så när jag kom ut till cykeln var det helt o hållet bortblåst.. förmodligen hade det gått o lagt sig o sussa när jag stängde dörren..

Nåja, låste upp cykeln o slängde, vig som en potatissäck, benet över ramen o trampade iväg.. till saken kan jag väl tillägga att min cykel är lila o av den sportigare modellen så jag sitter rätt mycket framåtlutad.. o jag som inte (!) skulle böja mig för mycket framåt idag..

Som tur var så var jag ute redan klockan 7 o vid den tiden är det väldigt få människor ute, speciellt som det fortfarande är semestertider och universitetsstudenter inte är tillbaka.. Men, de jag mötte tittade stort.. eller om jag säger som så att tjejerna mest tittade med stora ögon medans killarna både tittade och tappade hakorna..
När jag kom ner till universitetet så vaknade jag o funderade varför människorna tittade.. hmm.. Har jag månntro någon oljefläck på oljetröjan som är fruktansvärt ovacker.. tittade ner och fick mig ett så gott skratt att jag nästan trilla av cykeln.. Omlottröja i mjuk bomull och fartvinden när jag susade framåtböjd på cykeln.. hehehe

Nåja.. Ska man tillvänja sig urringade tröjor så är det väl lika bra att ta i redan från början.. Fast när jag kom till jobbet så tog jag fram häftapparaten o fäste ihop urringningen för visa magen på jobbet är nog inget mina jobbekompisar ser fram emot att jag gör..

När jag cyklade hem så klämde jag fast ett par extra häftor för människotätheten vid 16,30-tiden är betydligt tätare
vid den tiden än i morse, och trafikolyckor vill jag vara mycket oskyldig till att orsaka.. Fast när jag stannade vid kiosken så hörde jag ambulansen susa förbi en bit bort.. hmm..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

hahahahaha... gissa vad jag just införskaffat?
Just det, en tunika med omlott. Och den vågar jag då inte visa i bloggen med tanke på kommentarerna från vissa. Det blir att ha linne under!

Postat av: Excessa

Nina.. Får jag föreslå ett linne som sitter aningens tajt? Är visst modernt det oxå :-)

2007-07-31 @ 21:01:09
Postat av: En liten tant

Du är ju obetalbar! HÄFTADE du ihop urringningen?!?!? Himmel så rådigt gjort. Skrattar än.

2007-08-01 @ 09:55:02
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Excessa

Tant.. I ryggan kan jag ibland ha både skiftnyckel, insexnycklar o skruvmejslar men nål o tråd.. Nä, sånt ligger gömt någerst.. o häftapparaten är ju känd för att fästa ihop papper o funkade också på bomull.. hehe
Är nog en liten Kajsa Warg, jag :-)

2007-08-01 @ 19:02:49
Postat av: Blackout

Hehehe känner igen det där. Testade omlott men
den smickrade inte min kropp, dessutom kände jag mig fånig :)

2007-08-02 @ 19:27:43
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Excessa

Blackout.. Aah, misstänkte nästan det, du har också verktyg i ryggan :-)
Ajja, att känna sig fånig är inget rolig! Har du haft med ett BRA klädsmakråd o fått tips o en massa komplimanger? Jag tror absolut inte du ser fånig ut!
Fast det viktigaste är ju att man känner sig bekväm i det man har på sig.

2007-08-02 @ 21:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback