Fredag..

.. är ju dag före ledighet så i dag var andra fredagen denna vecka.. Uuunderbart!

Efter ett par kaostiska dagar på nya stälelt så tror jag att vi börjar hitta rätt.. En del rutiner börjar komma o andra saker ska vi nog försöka komma överrens om tillsammans.. några vill ha fasta "köksveckor" medans bj o jag tycker att eftersom vi bara, än så länge, är 7-8 st skulle kunna se o göra det som behövs.. Alltså nu behöver diskmaskin sättas igång/plockas ur.. kaffet är snart slut så jag sätter på en ny kanna.. Hmmm.. Verkar inte alls fungera för alla medarbetare så det kanske är lika bra o göra rullande veckoschema..

Ända sen jag flyttade så har jag cyklat, eller promenerat, förbi en second handbutik.. o jag har ofta tänkt att dit ska jag gå in.. I går gjorde jag slag i saken o stannade när jag var på hemväg.. Jösses, vad mycket det fick plats med där nere i källaren.. Hittade ett par tröjor o en kjol (kors i taket) för 117kr.. Tyvärr var den ena aningens för liten men om jag fortsätter förmiskas kommer den nog att passa lagom till beach -08..

Har ju funderat på resan till brorsbröllopet men hujja mig vad knepigt det kan vara att leta på nätet.. Gjorde slag i saken o cyklade till stationen i dag på lunchen o pratade live med en väldigt trevlig försäljerska.. Frågade om alternativ o priser. Hon sa att tågbolagen är väldigt fräcka som höjer priserna fruktansvärt mycket under sommaren. Hon fick ofta dubbelkolla eftersom det var himskans stor skillnad på vinter- o sommarpris.. Nåja, priset är knappast något jag kan göra nåt åt så det var bara att boka plats o den 6 juli kliver jag av norrlandståget på stationen i Skövde. Sen kommer jag tillbaka den 9:e o går direkt till jobbet..

Efter jobbet så kilade jag in på indiska o hittade ett par linnen o en klänning (Korsijösses, är jag frisk? ;) för ett bra pris.. Cyklade några km extra när jag for hem bara för att det var skönt när fartvinden svalkade lite.. Väl hemkommen ringde bror o då var jag glad att kunna säga att tåget var bokat.. o så verkar det som att jag får sällskap på tåget av brorsdottern som åker från Luleå.. Nice!

Nu ska jag förbereda mig inför morgondagens kurs genom att titta på en dvd om målbildsträning.. hmm.. Hundar kan ha väldigt starka målbilder för saker de sett på ett visst ställe.. frågan är om vi som mattar o hussar kan ge dem än starkare bilder som gör att de väljer oss istället för det andra som var aaaningens lockande för dem..

Men jag tror jag ska ta en liten cykeltur först för det känns som att jag är på väg att somna redan nu o det känns liiite för tidigt...

Önskar alla en underbart skön helg med många leenden..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

*leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer*

Postat av: Excessa

Nina.. En alldeles alldeles Uuunderbar målbild :-D

2007-06-10 @ 15:54:35
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback