I fredags..

.. så fick jag reda på att min åkkompis till vovvekursen inte kunde vara med på lördagens cirkelträff.. Jo, det är ingen kurs utan en studiecirkel. För jag står inte o predikar hit o dit utan alla ska vara med o tipsa varandra om hur de tänker, och komma med kloka o okloka råd.. Fast de flesta råd är kloka, bara man tänker igenom dem själv innan man börjar praktisera dem..
Men alltså skulle jag själv praktisera egen bilkörning itll klubbstugan på lördagen.. När jag vaknade så kom jag på att Jag hittar nog inte dit.. Jag visste ju att stugan låg en bit norrut o att man någonstans svängde vänster.. hmm.. Det räcker nog inte för att jag ska hitta rätt.. Men tack o lov att jag kan googla för jag hittade bilder som jag kände igen o så kunde jag få mig en vägbeskrivning. I minnet noterade jag vilken väg jag skulle åka o skrev upp vad trippmätaren skulle stå på när jag skulle svänga vänster..  No Problem tänkte jag! Fixar jag göörlätt!

Sen åt jag frukost, förberedde mig, duschade o klädde mig för en lagomt varm dag.. Tog en macka o packade ryggan med det jag skulle ha med mig..

När jag satte mig i bilen o spände fast bältet så var varendaste vägbeskrivning någonstans i långtbortistan.. Haha.. O jag glömde totalt bort att nolla trippmätaren.. Erkänner, jag tittade inte ens på den.. o så valde jag bort E4:an för jag tänkte jag har så gott om tid att jag kan ta småvägen till halvvägs.. Smart jag? Japp!

Som tur var så visste jag att avtagsvägen kommer någonstans efter Gumboda så det var ju inga problem.. Dessvärre hade jag noll koll på var Gumboda låg/ligger så jag började spana efter avtagsvägen flera mil innan den kom.. Men det gjorde inte så mycket för då lyckades jag ju upptäcka Gumbodaskylten o sen hitta rätt avtagsväg.. *glad*

När jag komemr fram till klubbstugan, jo, jag kom fram, så får jag möte med en stor röd van.. Tänkte bara att det är bäst jag håller åt sidan o funderade på var jag skulle parkera.. Kliver ur bilen o får se E och B som ju flyttat till värmland.. Åh, så glad jag blir! Länge sedan jag sett dem o ännu längre sedan de sett mig.. Kramkalas o många leenden.. Gammvovven o lilla stora starka lejonpuppisen var naturligtvis med. Båda två var jättefina o när alla hundhälsningar vara avklarade så sa jag Hej till stora starka lejonpuppisen o dÅ blev han lite tokigt glad o bjöd mig på ett redigt pusskalas.. Uunderbart!
Fick ett sms idag, eller var det igår, att gammvovven klarat anlagsprovet med full poängpott.. Så glad för deras skull!

Sen blev det målbildsfilm.. Själv har jag varit lite avogt inställd mot allt som har med mål att göra, men det är aldrig för sent att lära gamla hundar sitta..

Ex-grannen ringde tidigare ikväll o frågade om jag ville vara lite hundvaktis helgen efter midsommar.. Tja, ska kolla kalendern om jag inte har något annat.. Nä, tror inte jag har nåt annat.. Ååkej då, dom får väl komma hit.. *suck*

Den som tror på mina förberedelser o resan till klubbstugan har, förhoppningsvis, fått sig ett litet leenden.. :-)

O den som tror på det sistnämnda kommentarer om vaktvovvarna räcker upp en hand! ;-)



Ooooppsi.. Ingen? Som tror på det sista.. Inte jag heller :-D

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Har du sommar eftersom du inte skriver varje dag? Själv roar jag mig med att fylla bloggarna för jag har ingen semester :D hur det nu har något med varandra att göra.
Jaja... ingen semester är tråkigt. Ha det bra! Kram

Postat av: Excessa

Nina.. Nä, ingen semester här förrns i augusti.. Men jag vet inte om orden smygit iväg o gömt sig någerst.. eller så har jag gömt dem men tyvärr kommer jag inte ihåg var.. *s*
Ha det godis du med! O okm ihåg att andas imellanåt.
Kraam

2007-06-13 @ 18:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback