Jag är expert..

.. på att skjuta upp saker till i morgon som jag egentligen skulle göra på en gång.. alltså om det är lite såna där ojbbiga saker som inte är nödvändiga, till exempel disk, städning samt, som det gällt i vår, kånka upp vinterdäcken från baksätet på bilen till förrådet.. Nu vart jag dock närapå tvungen att göra något åt dem eftersom jag på söndag ska skjutsa hårbollarna till nästa hundpasserska som ska ha dem söndag kväll till ex-grannen kommer hem..

För att inte behöva stressa innan hårbollarna kommer så tog jag ut 1 timme komp o cyklade hem redan kl 16,00.. Uuunderbart att gå hem lite tidigare. Tror jag ska göra det oftare.. Egentligen, om jag tittar på timmarna jag har till godo, så kan jag göra det resten av året o lite till.. For iväg o handlade så jag inte behöver lämna dem ensamma minsta lilla stund o när jag kom hem parkerade jag utanför porten.. Var upp med matvarorna o när jag kom till bilen igen tittade jag på klockan.. 17,13... Kånkade in däcken i trapphuset till utanför hissen.. in med alla 4 samtidigt som jag bråkade med hissdörren eftersom den hele tiin ville stänga.. Men med hjälp av häcken så var det jag som vann över dörren.. åkte upp 5 våningar o kånkade in däcken i förrådet.. sprintade nerför trappen o var in o tvättade händerna.. sen åkte jag o parkerade bilen på en bilplats, för det är inte bra att stå utanför såna eftersom det kan bli dyrt.. o dyra saker är inget för mig..
När jag klev ur bilen så tittade jag på klockan igen o då stod den på 17,27.. Hahaha, i 2 (?) månader har jag gruvat mig för en sak som tog 14 minuter att göra.. Smaaart tjej ;-)

Hmmm.. Undra om jag någonsin kommer lära mig att stöka undan saker första gången jag tänker på dem.. Äschan då, så ingen blir lidande av detta så fortsätter jag vara som jag är.. o tillåter mig att skratta gruvandet i ansiktet när det dyker upp.. och sen, en annan dag, tar jag tag i måstegörandet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback