Så Tacksam..

.. att klockan blev 17 idag o vi fick stänga butiken för dagen i dag har varit rena rama katastrofen.. Det började redan i morse.. hmm.. ovanligt! *s* Kunder som ringer o säger att de Måste ha idag.. Okej, vi tar emot beställningen o säger att vi ska göra vad vi kan.. Trixar o fixar o när vi ringer tillbaka o meddelar vilken tid det blir får vi till svar; NÄ, men då är det ju lunch! *suck*  Visst förstår jag att luncher är viktiga men vad i h-vete ska vi göra när det inte finns några andra alternativ? Speciellt när kunderna säger snarast o så fort som möjligt, dock innan 17..

Okej, inte bara kunder som är besvärliga.. leverantörerna kan också vara in i F-ans hemska .. I går ringde en o ville lämna tillbaka ett jobb den fick i mitten på maj eftersom det var viktigt att beställningen blev utförd.. Det är inte första gången den leverantören ställer vårt arbete på katastrofens kant för när leverantören gör som den tycker så står vi där med lång näsa gentemot kunden.. Visst har jag förståelse för att leverantörerna måste tänka på sig själva i första hand, men när det alltid är samma som sätter oss på pottan så tappar jag/vi förtroendet för dem.. o tappar vi det så ringer vi inte till dem o de förlorar en ack så liten men naggande god inkomst.. Det blir en ond cirkel som är svår, för både dem och oss, att ta sig ur..

Kollade lite resor till brorsbröllopet.. Det kostar nästan ett par tusen för att åka ner en helg.. funderar på att flyga till Sthlm o sen hoppa på någon buss eller tåg sista biten.. Bara det att då ska jag till flygplats o från flygplats till centralen o sen hitta rätt avgång söderut.. Det skulle ju vara rätt skönt att sätta sig på ett tåg o inte behöva tänka på andra avgångar o var de går någonstans ifrån.. Jösses, börjar jag bli gammal o bekväm eller.. ;-) Herreguu, det skulle ju kunna hända jättespännande mötet på alla ställen jag väntar o byter.. för att inte tala om alla tillfällen jag får till att prata med spännande människor när jag står där o är vilsen o inte vet åt vilket håll jag ska..

O för den delen så är tåg skönt att åka med o fram kommer man alltid.. inbillar jag mig.. o det går att åka hela vägen utan att byta.. Hmmm..

Men en trevlig upptäckt idag var ju att jag upptäckte att skatteåterbäringen kommit.. Alltså både resa o utstyrsel ska nog klaras av denna vecka.. bröllopspresenten får nog vänta till sista veckan för jag har inte den minsta susning på vad jag ska, Vill, ge dem.. nåt måste de väl ändå få.. eller månntro det räcker att Jaget kommer ;-)

Helgens sol börjar ge sig till känna.. i och för sig så är raggarbrännan på väg att bli mer solbrun än bränd men eksemet kommer också smygande.. och varenda liten snabla knottra är som ett kliande myggbett i miniatyr... Äschandå vad kinkig jag känner mig.. det går ju över till hösten..

Cyklade ihop med
blogggrannen när jag var på väg hem o fick ett litet trevligt prat.. hmm.. litet o litet.. plöstligt hade 45 minuter av mitt liv försvunnit.. Nice! :-)

Och när jag kom hem och så småningom, inte direkt nej, startade datorn så hade jag ett litet trevligt mejl som väntade på mig.. Jo, det var litet men rytmen i orden känns rätt bra.. Svarade o så får vi väl se vart det leder..

Just nu så har jag dock bara tankar på en skön kudde o en massa goosesova... och jag ska bara ta med mig det som känts bra idag, resten lämnar jag därhän..

I morgon är ett oskrivet blankt blad redo att fyllas med nya händelser..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Men du vet ju inte vad som kan hända för spännande på ett tåg! Kanske kan det vara mer spännande än att flyga. Vem vet. Utmana ödet...
En blick här och en blick där, ett leende.. och spänningen stiger. För jag ska väl inte komma och hjälpa dig att titta :-)

Postat av: Excessa

Nina.. Absolut, tågresor är rena rama äventyret, o på 10-12 timmar kan det hända mycket.
Joo, kom i hjälp mig o titta för jag har inte ögon i nacken o kommer ju missa hälften av alla leenden om jag är ensam :-)

2007-06-07 @ 18:03:07
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Men tänk om jag snor dina leenden då?!
Jag har ögon i nacken och ser det mesta, så jag kan spana åt dig.
Och jag är säker på att även du har ögon i nacken om du kollar.
Ha det bra!

2007-06-07 @ 22:35:14
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Snor mina leenden? Nej då, tror det kommer bli dubbelt upp av dem om du följer med för leenden är ju en sak som det bara blir fler o fler av ju fler som delar med sig :-)

2007-06-08 @ 20:29:55
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback