Måste revidera..

.. min uppfattning att cykling inte är lika energikrävande som promenerande.. eller rättare sagt känslan om energikrävande för några fakta har jag inte och allt är väl ändå relativt beroende på hur mycket man tar i.. Fast när jag googlar så hittar jag kaloriförbrukningar på I Form.. knappar in mina önskemål, och gissa vad jag får upp som förslag..

Hitta din favoritmotion - resultat
Resultat: 4 motionsformer uppfyller dina önskemål. De visas i prioriterad ordning nedan.
Du sökte efter - kräver inga faciliteter och du väger x kg.
Motionsform - visar 4 av 4
(Bästa resultat överst. Klicka på namnet för att läsa mer)
Gång
Vedhuggning
Rasta hunden
Sex

hmm..  En älskare som bor långt in i skogen i ett vedeldat hus med massa hundar och med garage 5 km från gården skulle nog vara perfekt.. Någon som är ledig, eller har några tips ledigheter?
Vill Du kolla din favoritmotion så klicka Här..

Ja just det,  cyklade en okänd väg som innehöll flera småbackar.. hoppas ingen märkte mig för då fick de nog mardrömmar av mitt flåsande och mina benskakningar..
På hemvägen hade jag kraftig medvind och det är jag vääldigt glad för eftersom uppförsbacken blivit myycket brantare sen i höstas..

Jag fundilerar lite på om jag börjar samla på mig vuxenpoäng.. följer i alla fall löneförhandlignarna litegrann o såg idag att medlare är inkallade för att lösa mina konflikter.. så skönt att det finns medlare.. o så läste jag på di.se om en chef som fått 95% i löneökning.. eehum.. Månntro man kan be honom förhandla åt mig.. fast jag behöver inte så mycket som 95%, nä, 25% räcker gott åt mig.. om det bara är retroaktivt sen jag började arbeta för sisådär 25-30 år sen..

O så har jag beställt tid hos doktorn.. o det är inte en dag för tidigt för ända sedan det började har jag valt att strunta i saken o gömma huvudet i sanden.. Fast som försvar kan jag säga att jag var absolut inte lat, jag valde bara att inte välja.. nu har jag beställt koder och så småningom kanske jag väljer att vara aktiv..
I tanken föds viljan!

Annars har dagen varit rätt okej.. Gick dock i taket ett tag när en kund hade gjort sig skyldig till rena rama regelvidrigheten.. När jag ringde och förklarade att så får hon inte göra var hon totalt oförstående. Om hon aldrig haft kontakt med oss förut så hade jag kunnat känna en viss förståelse, men så är det inte. Hon har ringt o frågat hur man gör och vi har förklarat. Flera gånger dessutom..
Ska nog be min chef ringa hennes o förselå en utbildningsdag till den gruppen..

Framför mig ligger en skön soffkväll.. hoppas jag hinner till kudden innan jag somnar.. 2 lediga dagar o sen.. 4 jobbedagar, 4 ledighetsdagar, 4 jobbedagar o som pricken på i:et, 2 ledighetsdagar till.. Alltså kommer jag bara att jobba 8 dagar och vara ledig lika många.. hmm.. måste ju betyda jag bara jobbar 50% nästkommande veckor.. Härligt..

O rumpen är inte det minsta öm när jag graciöst svängde (?) benet över cykeln i eftermiddag.. fast det måste bero på dämparna som är inbyggda i den.. Det var i alla fall uunderbart att kunna sitta även när jag cyklade hem..

Fundilerar lite på vilken av deltagarna i Let´s dance som jag påminner mest om .. hmm.. Måste bli en blandning av Anna Book och Erica.. i alla fall om jag tänker på mina känslor och utstrålning.. o om man blandar deras kroppar så kanske den påminner om mig.. Vad andra skulle tänka har jag ingen aning om men roligt skulle jag i varje fall ha..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Haha... det fanns ingen motion för mig. Jag testade tre gånger och inget hittades, blev bara noll av noll.

Men det bryr jag mig inte om... jag rör på mig ändå :-)

Postat av: Excessa

Nina.. Kom inte ens Rasta hunden upp? Jahupp, då är det bara att du skickar upp Originalvovven o Bortbytingen till mig o så lägger du dig själv i soffan o lurar..

2007-04-01 @ 19:50:21
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Pallas

Jag ska tydligen ägna mig åt 1. kajak 2. kanot 3.mountainbike 4. ridning 5. gång. Stämmer ganska bra med vad jag gillar/skulle vilja göra.

2007-04-02 @ 18:49:21
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Pallas.. Åh, det låter spännande.. men också lite skrämmande eftersom jag förmodligen skulle tippa både kajaker och kanoter.. eller också är jag bara lite skraj för djupa, mörka vatten :-)

2007-04-02 @ 19:41:25
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Pallas

Jag skulle vilja ha nån med mig om jag skulle paddla. Ifall man trillar i vill man ju ha nån som kan rädda en ifall man inte klarar att rädda sig själv. Jag har i några år funderat på att gå en kurs och lära mig paddla, men det har inte blivit av. Där jag bor finns massor av små sjöar där folk paddlar i hyrda kanoter och det ser så trevligt ut!

2007-04-03 @ 06:01:00
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Pallas.. Du vet väl att i tanken föds viljan.. googla lite o ring runt till kanot/båtföreningar, finns säkert fler som vill ha sällskap. Jag håller helt med, det ser väldigt trevligt ut att paddla. Är nog vara en underbar upplevelse, tror jag.

2007-04-03 @ 19:18:07
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Pallas

Mmm, kanske ska göra slag i saken till sommaren. Ska fundera lite till. :-)


2007-04-03 @ 21:37:48
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Pallas.. Låter bra det.. o sommar kommer oftast efter vår varje år :-)

2007-04-05 @ 19:45:16
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback