Morgonen..

.. innebar ett stort lyft i kragen för jag kände inte alls för att lämna kudden alldeles ensam.. den försökte verkligen få mig att ligga kvar men eftersom jag inte alls kände mig snäll i dag så klev jag ändå upp.. Medan jag åt frukost, filofiserade, duschade och klädde på mig så hörde jag den gny och pipa och det var väldigt svårt att stänga och låsa dörren.. Det var också tungt att kliva av mitt i universum och gå till jobbet för jag hade hellre gått från jobbet till universum.. tänk att tygndlös få ligga och flirta med månen och bara vara..

Egentligen är det väldigt spännande att åka buss.. För det första så behöver man, Jag, inte vara orolig för vars den åker eftersom jag bara åker med.. sen år det alltid intressant när jag stoppar ner periodkortet i maskinen, ska den godkänna mitt kort elelr pipa? I går pepe den så busschauffören ville titta på mitt kort och jag blev glad och tog det som en komplimang.. Förra gången jag måsta visa kortet så var jag på systemet och jag var 32 år.. men eftersom jag inte varit in på systemet på 2 år så har jag ju inte heller fått visa nåt kort på länge.. I alla fall så log busschaffören mot mig och jag fick tillbaka mitt kort..

Nu när det är ljust så ser alla, eller iaf de flesta, bussåkare lite gladare ut.. eller kanske mer intressanta är rätt ord.. kommer på mig själv med att sitta o viffla med speciellt vänster hand.. puffar frisyren.. borstar ögonbryna.. filofiserar med handen under hakan.. hmm.. än så länge har jag inte fått något napp men man vet aldrig vad som händer i morgon..

I förmiddags ringde G och frågade om allt var ok för måndagen.. Nja, inte riktigt men jag kunde förmedla 3 okej-saker och sa jag ringer senare för resterande.. Vid 16-tiden ringde jag igen och skulle lämna resten.. började rabbla vad som fanns men då sa hon att hon redan fått det.. Ajdå, vi är visst lite förvirrade o glömmer spara saker ibland.. Men guu va skönt, den här gången var det inte jag som var förvirrad, sa jag.. Oj, vilket skratt jag fick av G.. det var nästan som ett sånt där skrattanfall man kunde få som tonåring.. Underbart helt enkelt! Just det, vi pratar nästan varje dag och ligger rätt bra i fas med varandra när det handlar om att ge, och få, leenden och skratt.. Jösses, skulle jag bli avskedad, eller sluta, jobba så blir jag nog tvungen att ringa henne ändå ;-)

Sen tittade S in och som vanligt sa han; Tjenare snygging! Oj, vilka vackra ögon, och leenden, han har.. Fast det är nog för att han säger snygging till mig som jag tycker det..
Men flirta.. nää, sånt pysslar vi inte med..

På måndag kommer flirtis tillbaka efter 3 veckors semester.. Jag har inte ens märkt att han varit borta och jag längtar inte det minsta till måndag för jag vill bara njuta av helgen.. och det trots att jag inte fick några vakthundar.. Är lite sugen på livehockey i morgon, fast jag vill stå på bortalagets sida..

Är lite fundilersam om posten levererat min hälsning till den människa jag menade att den skulle till.. Jag hade ingen adress o när jag letade på namn och stad så fanns det flera med samma namn.. hmm.. Bidde det fel så hoppas jag att hälsningen kom till någon som tog den för vad det var utan att börja grubbla över att det skulle varit någon elaking som skicka den för att jävlas.. Äschan då, ingen mening med att jag grubblar över posten för jag har i alla fall inte läst att de slutat dela ut snigelpost.. 

Snaggade luggen tidigare och tänkte jag skulle ha kort hellugg.. hmm.. det blir nog svårt eftersom min kalufs lever sitt eget liv och ibland har väldigt svårt för att göra som jag vill.. förmodligen blir det fortsättningsvis lika spretigt som vanligt.. men det gör inget..

Har kikat lite på Let´s dance och är grymt avis på deltagarna.. jag vill oxå dansa hela veckorna.. fast jag vet inte om jag skulle ställa upp i direktsänd television.. hmm.. eller kanske ändå.. Att jag vet om jag skulle eller inte menar jag ;-)
Har oxå lust att ringa o rösta på Tobbe.. och Martin.. och Erica.. De kämpar och är duktiga och ser ut att njuta av dansen.. Jag blir så glad för deras skull när de får bra kritik och bra poäng.. Men jag har ingen lust att bidra med en massa kronor till kanalen som ändå är reklamfinansierad så jag låter bli..

Jag kan däremot inte oxå låta bli att ställa larmklockan till i morgon.. och bara för att inte missa det så ska jag redan nu stänga av den.. hmm.. ja just det, det gjorde jag ju i morse.. dumt o dubbelarbeta.. lägger mig i soffan och lurar lite istället..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Härligt att få höra "Tjenare snygging" när man kommer till jobbet. Du måste ha ett bra jobb :-)

Postat av: Excessa

Nina.. Jamenvisst har jag det.. i alla fall emallanåt.. eller mest för det mesta :-)

2007-03-19 @ 22:13:25
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback