Pffffss..

När jag stängde butiken igår så kände jag mig mentalt som rena rama pyspunkan och orken hade tatt vägen någon annanstans.. Försökte dock liva upp den med en halvvägshempromenad men det hjälpte inte alls.. Slut och trött när jag kom hem.. Inbillade mig att jag kunde lura i soffan men inte ens det orkade jag..

Men det är lite skumt det där.. när jag är helslut på fredagkvällar så kommer jag mig inte för att ta mig till sängen.. Tittade på Let´s dance och hoppades Erica skulle bli kvar.. Det blev hon, tyvärr, inte.. Men Tobbe o Martin är ju också lite duktiga..
Har lite funderingar angående dansandet.. det verkar alltid vara killarna som ligger bäst till.. Är det för att det är mest, och flest (gissar vilt), tjejer som tittar och att de röstar på den som de ser som de uppfattar som snyggast?
Eller känner tjejerna det som ett hot att någon annan duktig tjej ska få vara duktigare än dem.. till och med fast de som röstar inte, ens i den vildaste fantasin, skulle våga ställa upp i direktsänd television..
Kanske är det så att man röstar på den man helst av allt skulle vilja dansa med.. och tjejer har lättare att ta till telefon än vad pojkar har.. hmm.. eller så har jag helt fel i mina tankar så det är de två bästa som är kvar..

Hittade The game och tittade på den.. i och för sig så såg jag inte början men den var lite ruskig.. Sen skulle jag bara ta en macka innan jag släckte lyset.. oooppsi.. Plötsligt var klockan halv 3 och jag var kvar i soffan.. Packade ner mig i sängen och guu vad skönt det var..

Vaknade halv sju av att jag drömde om långa stortånaglar och resebeställningar.. *skumt* o lite otäckt.. Men jag är glad att jag drömmer (och kommer ihåg drömmarna) för under väldigt många år saknade jag dem och inte ens tillstymmelsen till varken dröm eller ihågkomning fanns..
Kände mig ändå lite putt att jag vaknade så tidigt när jag var ledig men bestämde mig för tidig frukost och sen lura lite i soffan.. Somnade lagom till Scrubbs började och vaknade halvvägs in i Gilmore girls.. Kaffade lite o sen började jag fundera på fönstertvätt.. Hmm.. inte så smart tvätta fönster eftersom det säkert kommer bli blask o så har gatukontoret inte ens börjat fundera på sopningen..

Vaknade till lite o motionerade bilen lite för att shoppa.. Glad att jag kom ihåg toapapper för annars hade det blivit kris i kväll.. hittade en billig fransyska och en förpackning kastanjechampignoner.. lite närodlad potatis o annat smått o gått som Knäckbåtar.. eehum.. Jamen lite synd må jag väl ändå få unna mig..

Hem o starta snabeldraken.. plocka hittan o dittan.. rensa lite där o flytta lite dit.. Dammade en anings och såpade sen golven.. badrummet däremot tömde jag o riktade sen duschen runt om i hela rummet.. Waow, vad det började eka där inne sen.. moppade både golv och väggar och tömde maskiner och tumlare.. Sen blev det pyspunka.. igen..

Bestämde mig ändå för att testa min nya stavteknik med gåstavar som har en gummiplupp i spetsen... Det var så skönt att slippa metallljudet mot asfalten så jag tog i för drottning och fosterland.. på bara en halvtimme blev jag ca 7 dl svettigare än 25 minuters morgonpromenad.. hmm.. misstänker att öronsnäckssångaren har viss del i det.. "I will follow the road down to Africa.." osv osv..

Nu är frågan om jag ska umgås med fransyskan en stund.. eller fixa ordning i zZnarkofagen.. hmm.. soffan ser ju rätt skön ut den med..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Det låter som om din lördag varit ganska lik min! :-) Lite städning, lite handling, lite motion... och så tankar kring fönstertvätt... jag gjorde en halvvariant, tog de fönster som jag lider av att titta ut genom när solen skiner och de är skitiga. Men du har helt rätt i ditt resonemang, om gatusopningen...

Och så pyspunkan. Plötsligt blir däcken helt platta... och då är det bara att svimma av en stund i soffan. Vilken tur att vi FÅR göra det! :-)

Ha en fin fortsatt helg! :-)

Postat av: Excessa

VS.. Åh, så skönt att en till som är ungefär lika normal som jag ;-)
O det här med pyspunka.. egentligen är det rena rama pangpunkan för däcket blir, som du skriver, plötsligt platt.. Enda sättet att komma över det är att svimma ett tag.. lite olika långa tag beroende på hur stort hålet är.. :-)

Tack och hoppas Din helg blir likaså :-)

2007-03-25 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback