Tagen..

.. av VS och Nina på Johangården.. o så har jag mina misstänkar att det är fler som vill ta mig men eftersom dessa männskor inte uttryckt sina känslor så håller jag inne mina mesta konstigeheter..


Så här är reglerna:
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna? och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Hur jag än bär mig åt så finns det alltid tomma mjölkförpackningar i mitt kylskåp.. likaså finns det nästan alltid creme fraische vars datum gick ut i förra veckan..


2. Jag gillar inte matte men jag har en tendens att räkna både stort o smått.. Skär jag upp gurka eller nåt annat så räknar jag.. går jag i trappor så räknar jag stegen.. Men jag jobbar på att sluta räkna för jag behöver inte ha koll på allt..


3. Oavsett när jag måste gå upp på morgonen så går jag hellre upp en kvart tidigare än senare för jag sitter gärna och filosoferar en stund innan dagen börjar.. På helgerna kan filosofierna bli både många och långa o rätt vad det är så har jag filofiserat hela helgen..


4. Jag föredrar vintern framför sommaren, och ljuset framför mörkret..


5. Köper ibland dagstidning men glömmer bort att läsa den när jag kommer hem..


6. Jag är fascinerad av hastigeter.. Som jämförelse: Promenerar jag i rask takt så har jag en hastiget på ungefär 6 km/h..
Vinnaren i vasaloppet hade en genomsnittshastighet på ca 6,85 km/h i 9 mil!
Världsrekordhållaren på 100m sprang i genomsnitt ca 36,8 km/h..
Rekordhållaren i 50 km gång hade en genomsnittshastighet på ca 13,9 km/h..
En vinnare i maraton (42,2km) kan hålla en medelhastighet på ca 21 km/h..
Det hela började 1993 när min skidfavvo vann 5-milen i Falun.. waow, han höll i genomsnitt en hastighet på ca 24,2 km/h.. det måste vara underbart att flyga fram på det viset..

Det har absolut ingen nytta det här utan det är bara på kul.. lätt är det också eftersom jag har en enhetsomvandlare i mobilen o så har jag en omvandlarsida på nätet..


That´s me ;-)

Det verkar som att de flesta redan gjort detta men så jag har svårt hitta 6 nya.. Men.. Blir någon fler sugen på att fundera över sig själv så vassegoo och haka på.. det är alldiles frivilligt :-)


Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Vad roligt att du knåpade ihop sex uddasaker! :-) Det där med att räkna, det kan väl även fylla ett meditativt syfte...? Kanske är det inte bara tokigt ändå?

Känner igen det med tidningen, fast för mig är det så med kvällstidningar. Och så funderar jag på vart du ska flytta, där det är ljust större delen av dygnet och samtidigt vinter...? ;-)

Postat av: Anne-Maj

Hihi mjölkartonger!!! Vårvinter är den bästa årstiden för mig. så jag håller nog med dig.

2007-03-13 @ 14:34:53
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. Thank U! :-) Tja, jo, räkningen kanske kan vara om det inte blir för mycket.. Jag har kommit på mig själv att gå ner/upp till början av trappen ibland när jag glömde börja räkna.. eeh.. :#) *s*
Jo, det där med vinter och ljus är liiite knepigt.. men man kan ju sällan få allt så jag är glad för var vinterdag och glad för sommarnätterna.. och vårvintern är ljuvlig :-)

Anne-Maj.. Ja, det är skumt.. vet inte vem som ställer tillbaka dem i kylskåpet ;-)
Den bästa tid är Nu.. i alla fall här för vi har både snö och strålande sol.

2007-03-13 @ 19:14:34
Postat av: En liten tant

Creme fraischen känner jag igen från mitt eget kylskåp, stegräknande, gurkskiveräknande etc likaså!

Tack för omtankar under operationsdagen!

2007-03-13 @ 22:39:37
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Excessa

Tant.. Aah, så du menar att det inte blir mindre ju äldre man blir.. Jahupp, jag kanske måste satsa på ett kylskåp modell större..

Hoppas det går åt det braiga hållet.. Håller alla tummar jag!

2007-03-14 @ 20:06:52
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback