Feber..

.. kan man ha på många sätt.. En sorts feber är när man, Jag, längtar efter något.. Den fick jag i söndags när J ringde o frågade om jag hade något för mig.. Tåcken tur för mig att jag inte hade det för då gick söndagen väldigt fort.. o sen gick den febern över, fast den ligger o lurar precis under skinnet o kan dyka upp när som helst..

Den andra febern är inte speciellt trevlig för den ger mig bara frossa.. Den drabbade mig i måndags så jag bussade hem mig från jobbet redan efter lunch.. Sen har jag legat under både täcke o filt o frysit.. Tack o lov så verkar den ha gett med sig nu så imorgon blir det jobb igen.. Förhoppningsvis kommer jag i säng i skaplig tid ivkäll, trots att sovandet vänt lite på sig då jag ju sov från 15-tiden till sena kvällstiden i måndags.. o resten är väl inte så svårt o räkna ut.. Bästa jobbkompis har saknat mig för hon har ju fått jobba för 2 eftersom lillchefen inte tar in extrapersonal när någon är borta.. o enligt hennes rapporter så blir det att köra 120 i morgon o restan av veckan.. Vicken himla tur att resten av veckan är kort..

Himla tur hade jag också alldeles nyss.. Hade varit o shoppat lite mat.. När jag parkerade bilen så tänkte jag att jag kan ju testa om motorvärmarkontakten fungerar trots att den släpat lite i backen o sticksen var liite sneda.. Wooiiii, den funkade! Så nu har jag en varm bil nästa gång jag ska iväg någerst.. Om jag får önska mig något så önskar jag att det blir på fredag kväll.. har mina små misstankar om att den däringa trevliga febern kommer drabba mig då igen..

Vitt är det på backen o minusgrader på termometern..

Livet är allt bra underbart imellanåt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback