Hösten..

.. har gått vansinnigt fort o snart är november slut.. Bara en vecka kvar av den mörka men jag går mest bara omkring o småler.. det beror på många saker men mest handlar det om upplevda upplevelser som minnet bevarar, samt framtida upplevelser som jag är säker på kommer bli minnesvärda även de.. Ja, okej, ganska säker då för någon spådam är jag inte.. I o för sig känner jag mig inte heller som någon dam utan mest som en lekfull människa.. Underabrt med andra ord..

I lördags kväll ägnade jag mig åt lite folkbildning eller vad man ska kalla det.. Roligt var det i alla fall och gav många leenden och skratt så tårarna råkade trilla flera gånger.. Var o lyssnade på Fredrik Lindström och honom gillar jag.. Hmm.. Ja, konstigt vore det väl annars att jag köpte bilett dit.. Gillade du hans program så kan jag varmt rekommendera att köpa en biljett utifall han är i närheten av var Du bor..

Har velat framotillbaka med presentkortet på norrlandsoperan.. Bestämde mig idag för att göra något åt saken o kikade på vad de hade.. Aah, på lördag.. kl 19,00.. Eehmm.. Ajje, då är jag upptagen ju med något som nog kommer bli mycket memorabelt.. Jaja, har ju fortfarande 2 veckor kvar innan presentkortet tar slut så någe ska jag väl hitta.. hmmm.. Kom just på att man kanske kan använda det till att gå dit o käka.. Det måste jag kolla!

Sov oroligt i natt, beroende på att jag känner mig aaningens uppspelt.. o idag blev det ett par timmars övertid.. så ikväll hoppas jag jag kommer i säng i skaplig tid.. o den tiden är snart..

Vansinnigt mycket på jobbet just nu, men vi kan inte göra annat än vårat bästa.. Katastrofer som uppstår löser sig på de mest konstiga sätt och det är dem jag försöker komma ihåg och leva på.. Och jag har faktiskt ingen skyldighet att ta på mig ansvaret för att en kund ringer i sista minuten o vill ha standardmjölk och sen blir vansinnig när den upptäcker att vi bara har lättmjölk kvar.. Mjölk brukar ta slut för kossorna kan bara producera en viss ängd per dygn.. Hade kunden varit ute i tid så hade den fått det den ville ha! Basta!
Men jag måste erkänna att 9 av 10 kunder är positiva och tacksamma för den hjälp de får att hitta rätt mjölksort.. o det är de kunderna som väger upp de andra..
Varför är negativ energi så stark och man, Jag, tar åt mig av den så mycket att det behövs 9 positiva för att övervinna 1 negativ.. *skumt* Får nog ta mig en funderare på det och mig..

Fast jobbet känns mest bara som en parentes för jag har så mycket att glädja mig åt och det är dEt jag tänker på innan jag somnar.. o just när jag vaknat.. o en massa stunder på dagarna.. o så kan jag ibland gåsta o drömma om det..

Livet känns allt bra mycket levande ibland.. o ibland är just nu

Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan

Julrunda i Solidaritetsbloggen. Rädda Barnens julgåvekort är månadens bidragstagare. http://delameddig.blogspot.com

Hoppas att du är med även den här gången!

Postat av: Excessa

Farsan Baloo.. Rädda Barnen behöver allt de kan få så visst är jag med

2007-11-30 @ 19:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback