Jaget Har en..

.. liten ängel som ser efter ´na.. Speciellt som det inte blev några fler parkeringsbotar i helgen.. Huvva, om vaktbolaget är ute o kvällspatrullerar hade det ju kunnat bli flera tusen nästan, eller åtminstone ett par..
Ringde flera gånger till fastighetsskötarassistenten i morse men fick inte tag på någon så jag ringde fastighetsskötaren, men han var ute flera gånger.. Sen vid 16-tiden fick jag tag på han, frågade vänligt om han kunde hjälpa mig för assistenten verkade vara sjuk.. Nej, hon sitter här bredvid mig. Lika bra du tar ärendet med henne på en gång så det blir avklarat, sa han vänligt. Förklarade mitt dilemma med parkeringsplatsen o att jag inte fattat att man som boende inte får stå på besökande.. Nu i efterhand så förstår jag ju det för det blir himskans tröttsamt o stå på besökande eftersom man ju inte vet hur länge de tänker stå still.. lågt i tak kan det också bli..
Assistenten trodde inte att det fanns några lediga platser men hon tog mitt telefonnummer och skulle kolla o höra av sig.. Gissa om ajg har väntat o bråkat tankarna om jag skull sälja bilen eller inte, för 500 kr flera gånger i veckan har jag inte råd med annat än om jag säljer bilen..

Var o handlade lite mat o sånt nödvändigt för o hålla sig ren o fin.. bänglade upp sommardäcken till tomtarna på loftet, jopp jag kom ihåg däckmästaren i morseo kom bara 20 minuter för sent till jobbet.. Gissa om jag var förvånad när allt var som vanligt trots jag var sen..
Parkade bilen på en besökare o funderade om jag måsta sitta o passa den hele natten för o kunna fara iväg om vakterna kom.. Precis när jag kom in så ringer assistenten o lät lite dyster.. och jag tänkte naturlitvis det värsta att det inte finns en enda boendeparkering på denna sida stan.. Undrar varför jag har så lätt för att måla upp värsta scenariot.. Men, hon sa att det enda hon hittat var en parkering som några flyttare ville bli av med snarast möjligt.. Men det är inget tak på den, bara motorvärmare.. - Tak? Jag behöver inget tak, jag är bara så tacksam om jag får en egen plats att stå på. O sen kom det en liten tacksamhetsharang o att hon skulle få flera stjärnor i himlen för att hon hittat en plats till jagets bil..
När vi la på så lät assistenten mycket mindre trött o dyster än när hon ringde så jag hoppas att min gladhet smittade av sig litegrann i alla fall o att hon kände att hon har och gör ett bra jobb..

Egentligen är jag tacksam att jag fick boten första gången de patrullerade för jag gissar vilt att det finns fler boende som står på besökande, i alla fall på kvällar o nätter.. En ännu vildare gissning är att fastighets
skötarassistenten kommer många samtal framöver..

Hoppas min lilla ängel är med mig i morgon på bilprovningen..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Ibland ska man ha tur :)

Postat av: Excessa

Nina.. Apselut :)

2007-11-07 @ 19:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback