Skumt..

.. börjar det bli ute på morgnarna när jag kliver upp.. Jo, bara kliver upp för jag kan inte säga jag är vaken där strax före sex.. speciellt inte om jag dejtat dagen innan för då kan jag vara himskans frånvarande mest hela dagen, fast jag är på jobbet.. Men det är ett behagligt frånvarande o bästa jobbkompis får sig många skratt när jag associerar saker o ting med något helt annat än det var meningen.. o skratt är trevliga och livgivande.. Me Like!

O så måste jag börja fundilera på skaffa tillökning i garderoben.. jeansen som satt vääldans bra på försommaren hänger o sladdrar mest runt rumpan o benen.. Men det är ju tur jag kan använda bältet som jag nästan inte kunde använda i försomras.. fast vette 17 hur länge till för jag är nu inne på tredje hålet.. i bältet alltså..

1 december är jag bjuden på fest så jag shoppade en snygg svart kortkjol förra veckan.. hmmm.. Jag i kortkjol.. vad tänker jag med..

Insåg att jag behövde ett par skor till kortkjolen och sprang in på en känd skoaffär efter dagens jobb.. o hittade ett par göörsnygga kängor.. Hade det varit normala jag så hade det nog varit ett par snökängor men nu råkte ett r klämma sig in så det bidde ett par snörkängor..



Hmmm.. Jag börjar nästan känna mig en aaaning ekivok..

På dejtingfronten är det inget nytt att rapportera.. förutom att jag träffat både kaffledejten och nattprataren ett par gånger till.. Fast inte samtidigt då.. o inte varje dag eftersom båda har barn så går de i första hand.. Hade de inte gjort det så hade jag nog slutat dejta dem.. Ju mer jag träffar dem desto mer gemensamma intressen upptäcker vi och många leenden och skratt blir det.. o sånt är livgivande!


Tänkte sjunga en klagosång om kom på att den nog skulle låta hemskt illa o fördendelen stängde jag butiken kl 16:30, så det struntar jag i..
Fast det är ju inte enbart klagovisor där heller.. En av mina underbara ringare var in idag o frågade om de som var borta.. Sa som det var att bästa jobbkompis vabbar och en av bästa vickorna har slutat.. O det ska jag med.. Hon spärrade upp ögonen, tittade runt lokalen, tappade hakan o såg chockad ut o sa att det får jag inte för hon vill fortsätta höra min röst.. Hmmm.. Det var ju inte meningen att skrämma henne bara fiska lite, och oj vilket napp jag fick.. Jag lovade att jag skulle vara kvar o då skrattade hon gott o så fick en en riktigt goo kram innan hon gick.. Fy mig, inte bra skrämma ringare så där.. ;-)

Jag mår bra! Är egoistisk och njuter av nuet.. och gör (nästan) bara sånt som ger mig leenden..

Tror jag vill se filmen Pirret i helgen.. eller så fortsätter jag pirra på egen hand..


Må solens strålar värma Dig!


Kommentarer
Postat av: Lena

Snygga pjuck och en härlig text ATT LÄSA....Ser att du mår så gott och det gör mig glad!
Kramen!

Postat av: Lena MK

Snygga skor, säger också jag...
Fortsätt samla leenden, bara. Det är inte egoistiskt alls, utan välgörande.

Må solen både lysa och värma dig också!
Om du inte fått mitt andra mail, hoppas jag att du förstår vem jag är på mailadressen...

2007-11-01 @ 11:59:03
URL: http://lenamk.blogg.se
Postat av: Farsan Baloo

Hej

Eftersom intresset på slutet varit vikande finns det risk att den nystartade insamlingen till Solidaritetsbloggen blir den sista.

Om du tycker att idén är värd att leva vidare hoppas jag att du hänger med och skänker månadens hundring till Plan Sverige.

I vanlig ordning finns mer info på http://delameddig.blogspot.com

mvh / Marcus

2007-11-03 @ 15:13:28
URL: http://delameddig.blogspot.com
Postat av: Excessa

Lena.. Tack! Känns som jag når himlen nu.. Och Ja, jag mår Gott! Stora kramen!

Lena MK.. Tack, fasta på ditt ord o fortsätter egoistiskt samla leenden.
Jo, jag fick ditt andra mail. Kommer titta in till dig eller skriva nytt långt o obegripligt mail *L

Farsan Baloo.. Fixade det på en gång! Hoppas o önskar Solidaritetsbloggen fortsätter leva.

2007-11-03 @ 23:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback