Beslut..

.. utan handling är fruktansvärt meningslösa! Ja, så säger i alla fall Mia o hon har fullständigt rätt.. Om jag besämmer mig för att börja träna till dvd:n som kom med IForm o sen bara går o pratar om det så händer ju inget annat än att jag fortsätter svälla, magmusklerna blir slappare o ryggen orkar snart inte hålla mig uppe..
Visserligen har jag inte pratat med någon annan än mig själv om det men det räcker.. och att varje dag säga att i morgon ska jag (försöka!) lite..
Under hela semestern så tänkte jag; I morgon! Då du! Ska du få se på annat! Oooppsi, vad semestern gick fort för alla morgondagar försvann en efter en.. Himlans vad tiden går fort ibland..

Men idag kom en alldeles perfekt morgondag o jag bestämde mig för att har jag bestämt mig så kan jag åtminstonde ge dvd:n en chans.. Fast jag var på väg att ge upp redan innan jag börjat eftersom den inte låg där jag lagt den för 1 månad sedan.. Ja just det, i fredags for jag runt som en yrväder men varsi17 la jag allt som låg i vägen.. Efter 10 minuter hittade jag den ändå.. Tittade lite i instruktionshäftet, inbillade att min allmänkonditionering var rätt okej, och att jag skulle kunna börja på nivå 2 på en gång.. Men bestämde mig ändå för att göra testerna.. Haha.. Dom visade att jag bör börja på nivå 1..

Nåväl, valde nivå 1 och det korta programmet på 30 minuter.. Mycket var det o tänka på. Bland annat skulle man dra in magen o spänna bäckenbotten. + att man skulle andas in o ut på ett bestämt sätt för att det skulle bli rätt.. Vojne vojne, det blev alldeles för mycket att hålla reda på så magen, bäcken o andning fick komma i sista hand. Jag sträcker dock på mig för jag rörde faktiskt på kroppen! Dock kunde jag inte hålla ut i alla övningar för svetten rann ner i ögona så jag såg inte hur jag skulle göra.. Nästa gång ska jag nog ha mössa på mig..

O nu har jag bestämt mig för att jag ska köra 30 minuter 3-4 gånger i veckan! Måste bara fundilera ut vilka dagar jag ska göra det..

Nu ska jag fundera på detta ständiga dilemma vad som ska serveras till middag.. Enkelt o lätt ska det vara samt gärna gå himskans fort att klargöra det..

Kommentarer
Postat av: Darkangel och Mumma

Hmm...
Jag skulle ju ta itu med mitt överdrivna ätande till hösten.
Det är visst höst nu. :)

Postat av: Excessa

Darkangel.. Jo, september kan man nog kalla höst :)

2007-09-11 @ 05:25:05
Postat av: Lena

vem släppte in hösten...

2007-09-11 @ 09:17:08
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. Förlåt mig, men det är jag.. i ett svagt ögonblick så lovade jag att den fick komma eftersom jag längtar efter alla färgglada löv.. och härligt krispiga dagar då man kan promenera på okända stigar hur länge som helst och upptäcka förunderliga ting.. Och underbart åsksvarta moln som bara öser ner när man sitter inne o myser med en kopp thé och massa värmeljus.. alt; kaffe o trevligt sällskap..
Men jag lovar att jag ska, så länge det är möjligt, behålla den här uppe..

2007-09-11 @ 20:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback