Så livgivande..

.. att cykelsäsongen har börjat.. Förra helgen hämtade jag enr den från tomtarna på loftet och de hade tagit väl hand om den.. Fast liite busuga hade de allt varit för luften i bakdäcket var nästan slut, men som tur är har jag ju en redig pump så det var inga problem o fixa.. Sen skulle jag ut på en liten testrunda för o se om växlar o sånt fortfarande fungerade.. hmm.. Liten o liten.. det bidde nästan 2 mil vilket betydde allt funkade som det skulle..

I veckan åkte också bilen till sista vilan.. Erkännder, liite abstinens har jag o några gånger har det hänt jag tänkt ta den o åka iväg o handla, men så kommit på det inte går.. Jag kommer nog inte skaffa någon ny för i eftertankarna så har jag räknat ut att jag bara tankade för 300-400 kr/månad o det blir inte många mil.. Däremot kommer jag spara nästan 700 kr/månad i enbart fasta kostnader.. o faktiskt har jag upptäckt att det går bussar runt hela stan för har besökt vänner i andra stadsdelar o tagit mig hem med buss..
Tyvärr råkade min gamla cykeldator åka med bilen, vilket har frustrerat mig lite för kul o hålla reda på hur många kilometrar det blir på en vecka.. Ok, hastigheten är också kul o se. Inte för att jag vill trampa så fort som möjligt men roligt att se förändringarna i uppförsbackarna. I början på säsongen bara 8km/h i lassabacken men i slutet kanske 10.. och det utan att vara flåsigare..

Lillchefen fortsättar att, med jämna mellanrum, säga åt mig att jag blivit så smal och Fin! *suck* Sist kunde jag inte låta bli utan sa att - Tack, men jag var lika fin förut också! - Jamen, då var du allt bra överviktig, sa hon. - Ja, jag var kanske lite mullig, men jag var i alla fall lika fin då som nu!!!
Många frågar hur jag burit mig åt men jag har inte burit mig åt över huvud taget. Bara slutat äta smörgåsar. Godis o chips är bara sÅ sällsynt i min mun o så har jag börjat säga att; -Jag älskar o promenerar.. Det är få som hör det där sista, så betydelsefulla r:et så dem tror att jag bara promenerar Hehe
Apropå det så dejtar jag fortfarande J som jag träffade i höstas och vi har ett alldeles utmärkt annat förhållande än vanliga, vilket passar mig sÅ bra.. Ok, passar honom också så man kan väl säga vi mår gott när vi träffas.. Tack o lov så har vi samma mobiltelefonleverantör för annars hade dem räkningarna blivit aaningens höga..
Det bästa med honom är nog att vi har lika barnsligt larviga humor så många skratt blir det..

Handarbetena fortsätter också. Känns nästan som jag skulle behöva en större lägenhet (har ju bara en 1:a) och ett eget handarbetsrum för senaste månaderna har symaksin varit parkerad på rumsbordet. Jusst nu håller jag på med en vår/sommarskinnkappa som jag köpte i vintras för 399 kr. Har kapat den för kom på att jag är ingen kappmänniska, så nu har jag en skinnjacka och pysslar på med att omvandla nerdelen av kappan till ett korsettliv.
 Har varit smart o gjort en prototyp innan och den satt som ett extra skinn på mig så förhoppningsvis kommer även skinnkorsettlivet att göra det :-D

Tyvärr har även tråkiga saker inträffat. Onsdag för 1,5 vecka sedan ringde ex-grannen o sa att gammelhårbollen blivit gammal och dags för honom att resa till andra sidan regnbågen. Fasen vad ont det gjorde i mig, trots att jag visste det var på gång. Tårarna bara började rinna. Men jag är så Tacksam att han ringde mig innan och det sa jag också. Sen så skrattade vi tillsammans när vi började fundera på  vad han o förra gammelhårbollen och vovsan skulle göra när de träffades. Vilket race det skulle bli med dem 3 heltokiga hundarna.
Dagarna efter var tunga. Mycket tunga! Påminde om sista dagarna med vovsan och dagarna efter.

Visserligen kan man nog inte bli För lycklig, men det är välbehövligt att även få känna sorg och låta den ta plats. Den får mig att fokusera och leva i nuet.. vara tacksam för det jag har.. tacksam för det jag får.. och tacksam för att jag kan ge.. om än det endast är ett leende..

Leendet är en gåva.. väl värd att förvalta..

Kommentarer
Postat av: Lena

Håller helt med dig kära namne!
Det är mycket klokt du sätter på pränt och bra med lillchefens dialog du för.
Detta är förunderligt vad som ligger i dessa rader hon säger till dig.

Jag hoppas du får en fin helg.
Kramen Lena

Postat av: Excessa

Lena.. Ibland blir man nästan mörkrädd när man tar dialogen ett steg längre. Men det är hennes syn och jag har fullt upp med att leva med jaget *L*

Varma kramen till Dig

2008-05-11 @ 15:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback