Året som gått..

Vojne vojne, nästan obegripligt mycket som hänt, speciellt sista halvåret. Ett halvår som känns som en vecka..

Flytt och omorganisation på jobbet, delvis nya arbetsuppgifter o plötsligt assisterande koordinator i min arbetsgrupp. Områdeschefen såg väldigt stolt ut när h*n berättade det på apt:n, men själv är jag mig aningens tveksam. Lite skraj att de försöker slussa in mig till något som ligger väldigt långt från mig o den jag är. Förmodligen inbillar jag mig bara men, områdeschefen går snart i pension..
Nåja, skulle mina värsta farhågor besannas så måste man, Jag, inte tacka ja till allt jag blir erbjuden..

Privatlivet.. vojne vojne.. men egentligen inte det minsta obegripligt. Det ena har lett till det 2:a o det 3:dje.. det 4:de ledde till det 5:te o så landade jag här.. En lång resa som var väl värd att vänta på. Har hittat vänner som ler och skrattar Med mig. Härligt befriande!
På något konstigt sätt har midjemåttet minskat med 12 cm de sista 4 månaderna, o ändå har jag inte haft ork att ta mina dagliga motionsturer runt sjön.. hehe

Häromdagen funderade jag på om det fanns någon dag under året som gått, som varit speciellt minnesvärd..
Måndag.. Jo, finns en måndag som jag aldrig kommer att glömma..
Tisdag.. Oja, finns en tisdag som satt sina minnesbilder i kroppen som aldrig kommer försvinna..
Onsdag.. Åh, den minnesbilden ska jag bevara som ett litet guldkorn.. Leende läser jag vad jag tänkte om första gången vi träffades.. Var ska detta sluta..
Torsdag.. Mmm.. den satte spår i mitt minne som jag hoppas jag aldrig slarvar bort..
Fredag.. Oförglömlig för hudens minnesbild..
Lördag.. Rena rama explosionen i upplevelser och känslor.. på någon annan planet
spelar radion.. och jag vill bara ha mer..
Söndag.. Aah, så ljuvlig att jag ryser.. Tiden försvann o söndag övergick i måndag morgon.. och leende tänker jag att detta skulle jag nog kunna bli beroende av..

Minnen från eftermiddagar, kvällar, nätter o tidiga morgnar..
Timmar av längtan där tiden nästan står stilla..
Timmar av upplevelse där tiden försvinner o timmar blir sekunder..
Höstmörker och nyfallen snö.. Julklappar och nyårsklappar..

Människor att minnas som..
.. tillfälligt korsat min väg o lämnat kvarvarande spår..
.. av en tillfällighet korsade min väg och beslutade sig stanna kvar..
.. finns i mina tankar och som jag önskar allt gott..
.. delat med sig av sina leenden och tagit emot mina..

Just nu är Livet underbart leende.. en sinnesbild väl värd att bevara..


Må 2008 bli fyllt med berg och dalar..
Medgångar och motgångar..
Medgångar,
för att de gör mig levande och leende..

Motgångar,
för att de får mig att
tacksamt
ta emot medgångarna..



Kommentarer
Postat av: En liten tant

Härlig sammanfattning!
Ang midjemåttet (avundsjuka gratulationer från mig som har mitt kvar) så funkar ju all kroppsrörelse som motion...
Ang det du möjligen slussas till på jobbet - visst, man måste inte tacka ja till allt men man ska inte heller avstå om man inte är hundra på att det vore dåligt för en själv att tacka ja...

Vi satsar på Leenden i år!

Postat av: Farsan Baloo

Hejsan

Det nya året har startat på Solidaritetsbloggen med en insamling till Barnens Rätt i Samhället (BRIS). Klicka in dig på http://delameddig.blogspot.com och läs mer.

mvh / Marcus

2008-01-03 @ 08:15:06
URL: http://delameddig.blogspot.com
Postat av: Blackout

Nu blir jag på gott humör resten av helgen, det är så uppiggande att läsa om ditt häftiga 2007.
Ha det gott.

2008-01-04 @ 16:31:39
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Mette

God fortsättning på 2008 Excessa!!

2008-01-06 @ 14:48:34
URL: http://akuttvekan.blogspot.com
Postat av: Lena

Du förmedlar Kärlek kära namne....så underbart tösen och allt gott till dig detta år 2008. Den röda pulkan for ner i Swedens avlånga backe....kram

2008-01-07 @ 22:29:10
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Fast nu tycker jag att du ska säga något mer i din blogg... om du har tid :)

2008-01-09 @ 19:01:41
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: En liten tant

Hoppas du bara har roligt och därför ingen tid till bloggande. Saknar dig dock här.

2008-01-24 @ 19:04:06
URL: http://tant.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback