Omställningen..

.. från bara ta-emot-o-vara-noggrann till att planera-dela-ut-o-vara-noggrann har varit aaningens jobbig.. + det där andra ansvaret som blev ålagd mina axlar.. Helt utpumpad när jobbedagarna har varit över.. övertrött när jag kommit hem o skulle kunnat sussa redan vid 7-8-tiden på kvällen men det vet jag inte går för då vaknar jag miss-i-nassen o kan inte somna om.. vilket lett till att jag vid tiden jag tänkt gå o sussa kommit in i andra andningen o varit uppe ett par timmar för mycket.. Blir nog lite minus på vuxenpoängen där.. 

Fast den mentala tröttheten berör enbart på omställningen från det ena till det andra.. jobbrollen är så totalt omvänd fastän jag ändå tänkte på den då, förra veckan (o senaste året).. Jag vet mycket väl vad som förväntas av mig o vad jag ska göra.. konstaterar att det tar en stund ställa om hjärnan..

Men.. den uppskattning jag fått från alla dem jag ringer uppväger all trötthet.. gamlingarna i gemet tror jag ringer o ska fråga om dem är sena eller glömt eller nåt annat (för det är sånt jag gjort ett tag).. När jag frågar om kommande saker blir dem så glada o välkomnar mig tillbaka.. Det känns tillomed så att dems röster omkramar mig bara för det.. Känslan är alldeles underbar.. Jag hoppas att jag också har förmågan att förmedlar min glädje till dem..

Dem mina nya ringare blir lite förvånade när jag presenterar mig.. Jag förklarar hur det ligger till o då blir till o med dem glada fastän vi aldrig pratat förut..

Jag är tacksam för all respons o alla mentala kramar jag får o så småningom kommer jag nog komma in i nya uppgifterna.. för jag vantrivs inte det minsta men omställningen tar lite tid eftersom jag är långsamtänkare..

Fasiken.. jag har världens bästa jobb för jag får oräkneliga leenden tillbaka varenda dag..  Hoppas bara jag inte blir stor på mig o tar dem för givet..

Det ska dock bli sååå skönt att sova hela helgen.. eller åtminstonde ligga i soffan o göra ingenting halva den tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback