Som jag har längtat..

Ja, ända sedan förrförra vinter för förra var ju rena katastrofen med mest is o halka.. Men nu, sedan i fredags, ligger det vitt på backen o det är minusgrader.. Uuunderbart!!! Hoppas det inte kommer bli minsta lilla plusgrad förrns vårsolen tittar fram i april.. Johodå, önskelistor får man skriva hur långa som helst.. Om dem sen slår in är en helt annan fråga..

Annars går livet på i vanliga skorna.. Fast var, sällsynt, febrig i veckan o däckade under täcket flera dagar.. Smög ibland upp o kände efter men frossade så återvände till värmen..

Nytt jobb att se fram emot i morgon. Egentligen inte helt nytt för samma företag o jag har gjort det förut.. Men det tillkommer en visst annat ansvar o annan kundkontakt än jag haft senaste åren. Visst har jag haft ansvar även de senaste åren men nu får jag befogenhet ta itu med sådant som behöver rättas till.. Oooppsi.. Hoppas jag kan axla den manteln..
Men min nya personalchef var upp förra veckan.. När vi var ut o luftade lungorna så sa h*n att A och jag varit outstanding på det jobb jag haft hittills.. A har redan andra sysslor o nu var det även dags att utnyttja min kunskap på bästa sätt.. Fick ett mejl från min förra chef där hon tackade mig för att ha varit en klippa i den delen av organisationen.
Fnular lite.. varför är det så svårt säga sådana saker när man, någon, är mitt i? Jo, jag vet jag gjort ett helsikes bra jobb, men en liten klapp på axeln hade kunnat göra det ännu bättre. Uppmuntran bör uppmuntras, enligt min mening!!!

Känt mig lite åsidosatt ett par veckor.. eller snarare månader.. Igår råkte vi vara loggade samtidigt på msn.. o så glömde jag låsa dörrn när jag gick o bäddade ner mig.. Vaknade med ett leende i morse.. eller snarare somnade o vaknade igen vid lunchtid.. Uunderbart!!!
*harkel* Tittade tillbaka lite i kalendern o måste faktikst konstatera att med tanke på omständigheter så är jag alls icke åsidosatt.. Snarare tvärtom.. Hmm.. Får nog omtänka lite på det området..

Nu ska jag försöka hitta något ätbart som till exempel stekt palt med mye smör till.. Hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback