Väderspänningarna..

.. är aaningens jobbiga i november.. Ja alltså, ena dagen är luften fylld av frostigt klara kristaller o det är såå härligt att kliva utanför sängen.. Nästa dag däremot är fylld med mörker, våta vägbanor o det känns som jag bara vill dra täcket över huvudet o gömma mig under täcket.. Idag var en sådan där mörk dag o jag har haft fullt upp o leta efter leenden.. Visst har jag fått oräkneliga genom jobbet men det var som att varenda ett kilade förbi mitt öra o satte sig på väggen o sneglade på mig.. o hur jag än försökte fånga dem så gick det bara inte.. Hopplöst.. ända till efter eftmiddagskaffet för DÅ lyckades jag slänga mig över ett o hålla det kvar o herreguu så gott det gjorde.. började spritta i benen på mig o kittla i magen.. Uunderbart ! ! !  Jag hoppas verkligen att alla plusgrader snart tar slut så jag får ta fram min knallröda dunjacka o den röda stickade öronlappsmössan..

Annars är det en hel del aktivitet.. Förra helgen blev intensiv då J kom på lördag fm, jag blev medbjuden på födelsedagsfest på kvällen o han blev kvar här till söndag eftermiddag.. Fnasiken.. det Är mysigt somna bredvid en varm kropp o sen vakna med huvudet liggandes på en arm som inte är min.. Fast jag vet inte om jag vill ha så varje natt för då skulle jag nog inte orka ta mig till jobbet.. o det är ju som liiite härligt att längta också.. liksom förgylla vardagen..
I lördags var han också hit men då blev det bara över dagen.. Sen fick jag ligga o lata mig i soffan o den är faktiskt bara gjord för 1 så mådde rätt gott jag..

I går söndag var jag själv ut på äventyr.. hade anmält mig som intresserad av att vara lite aktiv i en styrelse o blev inbjuden till möte.. samt invald.. Nu är det inget betungande utan handlar mer om att hjälpa till vid arrangemang samt hålla lite fart på ett forum o svara på frågor som intresserade kan ha.. ser dock fram emot slutet av november då det blir medlemsfest.. Kanske törs ta på mig korsettlivet i läder..

Hoppas det är frostigt kristalligt imorgon.. eller ännu hellre att det dalar ner snökristaller.. jag mår så mycket bättre då o behöver inte kämpa med att fånga leendena jag får.. o så går reptilen i dvala för dem tål inte sånt.. vill inte utmana ödet o utsätta J för mer sånt för jag trivs rätt bra med honom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback