3 par..

.. glasögon har jag hemmavid men ändå får jag alltid springa omkring o leta efter ett par.. Ja, det liksom räcker ju med att jag hittar ett för kan inte ha alla 3 på mig samtidigt.. Fast på senaste tiden har jag bara haft 2 o leta efter för ett par ligger ständigt i jackan eftersom jag sällan ser vad det står på förpackningar i matbutiken utan glasögon.. o liksom att leta efter bara 2 tar lite längre tid än leta efter 3..

Pysslat med en läderkorsett ett par veckor o änteligen har den blivit klar.. Symaskin har kinkat o jag har inimellanåt ägnat någon timme till att skruva isär o sätta ihop.. o så har den fungerat ett tag innan nästa skruvperiod.. Fnular lite på om jag ska lämna in den på service för 695kr.. Fast då tappar jag ju dem där stunderna till andning o eftertanke för liksom det behövs.. Flera gånger har jag kommit på andra, bättre lösningar när jag skruvat med den.. vilket ju i slutändan sparar mig en massa onödig sprättupptid..

Förra fredagen var jag ute o motionerade skinnkappan som blev en midjejacka samt korsett a la offentligt eftersom jag hade liten dejt med J nere på stan.. Jöstas, jag måtte ha varit himskan snygg för när jag kom dit, hittat J o gick till baren o beställde en cola så behövde jag inte betala.. Sen fick vi någon timme med många leenden o skratt innan det var dags för honom att hämta sonen från kalaset.. o jag cyklade hem med ett leende på läpparna.. Nåja, det verkar som det kommer bättre tider.. Gör det inte det så har jag ändå haft ett mycket givande år både vad gäller att få och ge..

12 medaljer blev det i paralymics.. 5 Guld 3 Silver o 4 Brons.. delad 24:de plats i medaljligan.. 76 länder tog medalj.. Närapå 150 länder deltog.. Fnasiken vad Jaget tycker att vi är bra! Andra har dock en helt annan syn på det eftersom målet var 22 medaljer.. Aahmen herreguuu.. Har dem glömt idrott är en dagsform o mycket kan hända.. Vilket får mig att tänka på mitt favoritcitat; Planera gärna, men inte resultatet.

Själv planerade jag ju motionera magen med orientalisk dans.. Tyvärr har de första gångerna inte alls passat jaget.. får nog ringa o höra om en kan komma in efter att dem andra redan lärt sig en massa.. fast känns ändå lite som att tiden är aaningens tokig för mig.. ska fnula ett par dagar o sen ringa.. lutar lite åt jag säger att jag återkommer en annan termin..

Hmmm.. Vem vet mest surrar bakom mig.. Jag svarar vilt o inbillar mig att jag har rätt.. Hehe.. Inte många gånger.. Tur jag har lite insikt så jag inte anmäler mig till tockna där tävlingsprogram för då hade jag ju bara stått o skrattat åt mig hela tiden..

Underbart att hösten är här.. långkallingar o röda luddiga handskar.. kylan biter lite i kinderna på morgnarna så jag vaknar när jag cyklar till jobbet strax före 7 o jag får äppelblommiga kinder.. Nästan lika på hemvägen.. jag ler o väljer att möta många ögon som tittar tillbaka.. Fast jag fundilerar på varför dem tittar.. hmm.. Har jag någon fläck på kinden.. eller har jag glömt kamma mig.. Nää, något sådant händer inte mig *harkel* så det måste ju vara på grund av mitt leende.. förhoppningsvis smittar det av sig till dem som möter mina ögon så de mötande tar med sig o delar med till nästa de möter.. Sånt är trevligt..

Nu ska jag stoppa fötterna i ett bad o förbereda dem för vinterns kommande promenerande..

Kommentarer
Postat av: Blackout

Läderkorsett! Det låter vansinnigt avancerat ;)

Postat av: Nina

Men ser man på, där är du ju!

2008-09-18 @ 22:00:45
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Lena

långt till kylan tänkte jag...

så äser jag dina rader och inser att de är på väg...

bara så där helt plötsligt

så kommer dom...

snöflingorna



Du ler och du blir spegeln till dem som du ser...

kram/Lena

2008-10-11 @ 23:29:27
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Excessa

Blackout.. Inte mer avancerat än en i tyg ;)



Nina.. Joo, jag smyger ikring här ibland



Lena.. Jaa, o så vackra dem första kommer att vara..



Mmm.. Eller dem som är min spegelbild..

varm kram

2008-10-12 @ 17:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback