Klev ut..

.. genom porten i morse o hamnade mitt i ett underbart vackert vykort.. Jopp, det är sant öfr det var så det kändes.. i natt hade det snöat ca 10 cm och det var sån där underbart fjäderlätt snö, nästan som moln som hamnat på marken.. den hade lagt sig på allt som den kunde ligga på så alla träd, o andra saker som lyktstolpar och tak, var heltäckta och hela världen var som inbäddad i bomull.. o så upptäckte jag att det var närapå dagsljus när jag åkte med 20- bussen.. Även i dag hoppade jag av 3 hållplatser från centrum och tog en promenad.. hela resan var helt enkelt en upplevelse mitt i ett vintrigt vykort.. :-)

Satte upp
dagis-testet på jobbet o krävde (! ;) av alla som kom in att de skulle gissa och föklara åt vilket bussen åker.. Några förstod över huvud taget inte alls varför de skulle gissa eller föklara men jag förstår det för är man mentalt någon annanstans och i en annan sinnesstämning så blir det ju bara fel..
Alla fick samma instruktion att läsa texten o sen gissa. När de stod o funderade o skakade på huvudet sa jag åt dem att Titta på bussen! :-)

Flera var bergsäkra att bussen åkte åt höger med förklaringen att det är åt det hållet man läser (en med arabisk bakgrund hade gissningsvis gissat vänster ).. J gissade vänster bara för att P sagt höger.. S var tvärsäker på att den åkte åt vänster men hon kunde inte förklara varför..
När jag sen förklarade så tändes det ett liljeholmens i alla blickar ;-)

Har varit på lite bushumör hela dagen o i eftermiddag besökte jag Avigsidan o blev än mer fnissig.. Läste upp några för jobbkompisarna så även de fick sig ett fredagsfnitter innan dagen tog slut.. Snäll idag jag :-)

Kikade nyss på Från koja till slott o de bjöd på underbara fnitter och skratt som var otroligt smittande.. tror jag ska ringa till byggpojkarna o fråga om jag får jobb hos dem.. efter att ha varit självboende i 10 år så har jag ju, faktikst, rätt många års erfarenhet av fantasifull och finurlig händighet.. Något mattegeni är jag däremot inte eftersom vi flyttade isär hösten -94..

Nu tror jag att jag ska sjunga lite.. eller dansa..

Kommentarer
Postat av: Josephine

jag är på G. just nu.

Postat av: Blackout

Jag tänker dansa lite med dig, bloggdanca alltså. Till detta krävs livlig fantasi...nu kör vi.....

2007-02-09 @ 23:11:22
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Ja testet! Jag ska testa familjen inkluvise min man:-)

2007-02-11 @ 10:48:17
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Josephine.. Okej, tittar förbi lite senare..

Blackout.. Nice! Thank U! O än trixigare blir det när en röd fara ska vara med på ett hörn, men det fixar vi.. Rock on!
Ps. Tror jag ska fixa en rockring så jagets höfter får lite träning o klarar av att följa med hjärnans tankegångar..

Anne-Maj.. Skrattar.. Nu är jag elak.. men räknas inte mannen in i familjen *fyy mig*
Väntar mig en liten rapport så småningom.. :-)

2007-02-11 @ 18:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback